Gå til innhold

Legen tror meg ikke!

Anbefalte innlegg

Tvilsom1365380666

En nevrolog er nok absolutt den rette å gå til med migreneproblematikk , i forhold til utreding , behandling og medisinering . Det er en fordel å bruke lite medisiner i forkant av en utredning , da nevrologen vil plukke av deg medisinene for å kunne kartlegge migrenen i forhold til årsak og utløsende årsak.

Har nå gått åtte uker uten medisin uten at det har hatt noen betydning annet enn at jeg har hatt det JÆ.... i lang tid. Skal sjekke med nevrolagen om det er lurt å ikke starte opp på medisin igjen før time hos han, men det er jo tre mnd ventetid eller ekstremt dyrt for å få time raskt. Kan jo ikke jobbe hvis jeg skal gå i tre mnd til uten medisin.... Takk for svar

Fortsetter under...

Har forsøkt blodtrykksmedisiner i ett år uten hell. Men Korall sand har jeg ikke hørt om - hva er det? Å kutte ut alt søtt har jeg også prøvd på egen hånd - ikke noe merkbar endring. Begynner å bli sliten av å forsøke ting også. Takk for svar.

Spør etter korallsand på en helsekostbutikk. Du blander bare 1 gr i 1-2 liter vann.

Her er litt opplysninger:

http://www.sydhav.no/helse.htm#korallsand

Tvilsom1365380666

Kjenner meg igjen i problemene dine. Har selv migrene lignende symtomer, og tensjonshodepine.

Har så og si prøvd alt. Leser på hva de andre har prøvd, som har hjulpet dem. Jeg har forsøk det også. Korallsand, akupunktur, migrenemedisiner, blodtrykkmedisiner med mer.

Har vært innen forbi skolemedisinen i mange år, uten å få svar på hva som kan hjelpe meg. Og ting tar tid. Mange måneders ventetid her og der.

Har også barn å ta meg av, og det er ikke noe særlig å gå å hverke dag ut og dag inn.

I perioder er det kun smertestillende som hjelper litt. Prøver å være forsiktig med a preparater, men må man så må man. En skal fungere også.

Du bør absolutt komme deg til en nevrolog. De er spesialister på hodepine, og kan kanskje hjelpe deg. De står også over legen din angående medisinering.

Håper du finner noe som kan hjelpe.

Jeg synes du skal ta opp den dårlige kommunikasjonen med legen din. Kanskje hun blir mer obs. på det. Det kan hjelpe.

Et råd. Be om å komme på rekreasjon en treukers tid. En plass hvor du får fysikalsk behandling, treningen og riktig kost.

Takk for råd. Var som jeg skulle skrevet det selv. Kjenner meg igjen. Kan du si mer om det med rekrasjon? Hvor og hvordan, hva koster det mm. Tror ikke legen vil gi meg det men.... Hørtes godt ut!! I perioder blir jeg så sliten av å prøve så mye rart og håpe på at denne gangen hjelper det.... Blir faktisk deprimert av dette. Men jeg ser vel sterk ut da og klarer kanskje ikke å uttrykke meg godt nok / eller sutre nok. Har i allefall følelsen av at legen ikke skjønner dette. Orker rett og slett ikke å ta det opp med legen. Får vurdere å bytte lege, men ikke bare bare det heller når en har hatt legen i ti år... Uansett. Takk for hjelpen og svaret

Tvilsom1365380666

Klarer ikke helt å se av det du skriver som gir deg grunn til å tro at legen din ikke tror deg. Det virker helt adekvat å henvise til nevrolog nå, slik at en spesialist kan forsøke å finne gode løsninger for deg. De færreste leger vil være opptatt av hvilke spesialister som er nært knyttet til hvilke pasientforeninger, slik at det vanlige vil være å skrive en henvisning til nevrolog og så enten la deg ringe rundt for å finne den med kortest ventetid, eller at legen sender henvisningen til nærmeste nevrologiske poliklnikk. Tre måneders ventetid er ikke lenge i en slik sammenheng - dessverre. Å søke om uføretrygd før du i det minste har vært gjennom utredning og behandling hos spesialist, virker meningsløst.

Synes også hun har et godt poeng mht det å gå aktivt sykemeldt over lang tid. Du bruker opp dine sykepengerettigheter, selv om du muligens jobber tilnærmet fullt ut. Du kan vel fortsatt gå hjem dersom du blir dårlig, og bruke dine egenmeldinger til dette. Dersom du ikke lenger har flere egenmeldinger som kan brukes, så kan du sikkert få en avtale med legen om kortvarige sykemeldinger når du har anfall inntil dette er ferdig utredet.

Dersom du mener hudutslettet ditt er svært plagsomt, så kan du be legen om henvisning til en hudspesialist.

Selvfølgelig kan du skifte fastlege, men du finner neppe noen som mener det er unødvendig med fullstendig utredning og behandling før det evt. søkes om trygd.

Jo da jeg skjønner det. Vil også til nevrolog jeg. Men jeg kunne nå tenke meg å gå noen % sykemeldt / aktivt sykemeldt for å se om det kan gjøre hverdagen letter for meg. Det er noe jeg selv foreslår for meg selv. Nå har jeg i årevis forsøkt råd fra legen og andre velmenende personer. Nå kom jeg med noe selv, men leger er jo hysteriske for å sykemelde folk over tid. Jeg har til nå vært i full jobb med to unger i de fem årene jeg har strevd med dette. Jeg har nesten ikke vært borte fra jobb. Jeg ville bare forsøke dette mens jeg venter på time hos nevrolog og dersom dette virker kan jeg søke om uføretrygd (noen %) i den kommunale pensjonskassen slik at jeg har råd til å gå ned i stilling om ett år. For å kunne det MÅ jeg bruke opp trygde ytelsene først.

Takk for svar

Tvilsom1365380666

Jeg mener, som frosken, at du må bli undersøkt av en nevrolog. Det ble iallefall jeg, to ganger, når jeg begynte med migreneanfallene mine.

Jeg ble kvitt min migrene med akupunktur og anbefaler deg å prøve det, etter at du har vært hos nevrolog. Dessuten tror jeg ikke du får uføretrygd før du er skikkelig utredet uansett.

God bedring!

Mvh

Har forsøkt akkupunktur som ikke hjalp. Har forsøkt betablokkere i ett år som ikke hjalp. Tror jeg har prøvd det meste snart.

Takk for hilsen og svar.

Annonse

Tvilsom1365380666

Har jeg forstått det rett, at det er du som må ringe rundt å skaffe time hos en nevrolg? Det vanligste er jo at fastlgen henviser til en spesialist på sykehuset. Men det kan ta tid å vente. Det er av og til mulig og bli delvis uføretrygdet. Vet om flere som er det. Men det er kanskje ikke like lett å få ny jobb, visst du vil skifte jobb, Da de fleste jobber er heltidstillinger. Dessuten finnes jo også attføring, for å hjelpe folk som på grunn av sykdom har problemer med å beholde eller skaffe jobb. Men det er ikke så altfor mye penger man får under attføring. Attføringspenger trur jeg er 60-70% av det du tjente før du ble syk. Har selv opplevd mye rart i helsevesenet. Men jeg er relativt fornøyd med fastlegen min. Selv om jeg i enkelte tilfeller synes at han skulle ha hjulpet meg mer, har han i andre tilfeller hjulpet meg mye. Det er fult mulig å bytte fastlege. Er du i tvil om hvordan det skal gjøres, kan det være en ide å ringe trygdekontoret for å høre hvordan du skal gå frem. Dem har jo endel med fatlegeorningen å gjøre trur jeg. Trur dessuten at legekontoret skal ha skjema for bytte av fastlege

Takk for gode råd og forståelse for det med uføretrygd. Tenkte i allefall å forsøke forskjellige % / aktiv sykemelding en stund for å se om det kan gjøre at hverdagen fungerer og at livet føles lettere. Funker det ikke er det ikke vits i å søke da, men gjør det det så får jeg i allefall litt kr for det jeg går ned i stilling. Takk.

Gjest hodeverker

Takk for råd. Var som jeg skulle skrevet det selv. Kjenner meg igjen. Kan du si mer om det med rekrasjon? Hvor og hvordan, hva koster det mm. Tror ikke legen vil gi meg det men.... Hørtes godt ut!! I perioder blir jeg så sliten av å prøve så mye rart og håpe på at denne gangen hjelper det.... Blir faktisk deprimert av dette. Men jeg ser vel sterk ut da og klarer kanskje ikke å uttrykke meg godt nok / eller sutre nok. Har i allefall følelsen av at legen ikke skjønner dette. Orker rett og slett ikke å ta det opp med legen. Får vurdere å bytte lege, men ikke bare bare det heller når en har hatt legen i ti år... Uansett. Takk for hjelpen og svaret

Du bør spørre legen din om rekrasjon. Si at du trenger det av helsemessige årsaker. Legen din vet vel at du har forsøkt "alt" for å bli bedre.

Si du ønsker å komme en plass hvor det er fysioterapi, opptrening og sunn kost. Ville spurt om å komme en plass hvor det var en del unge mennesker også.

Trygdekontoret betaler det meste av oppholdet. Det er en egenandel per døgn en må betale selv. Dette går det an å søke sosialkontoret om støtte til, hvis en har trang økonomi.

Du må fortelle legen din, at dette trenger du. Hvis legen ikke forstår alvoret i plagene dine, må du fortelle at hun må lytte til deg. Fortell at du ikke er så flink til å ordlegge deg når det gjelder sykdomsbildet. Klarer du ikke dette, skriv et brev. Bestill en legetime som varer litt. Ta med brevet, og be legen gå gjennom brevet med deg.

Skriv ned hva som plager deg. Hvor lenge dette har vart. Hva du har forsøkt. Hvordan hverdagen din fortoner seg med smerter. Hvilke aktiviteter dette går utover. Hvor vanskelig dette er å snakke om.

Fortell så om hva du tror kan bedre, eller ihvertfall hva som bør forsøkes. Det viser at du ønsker forandring.

Hvis hun ikke lytter da, bytt lege, og fortell henne hvorfor.

Legen er der for deg! Det er hennes jobb å ta deg på alvor.

Lykke til!

Tvilsom1365380666

Du bør spørre legen din om rekrasjon. Si at du trenger det av helsemessige årsaker. Legen din vet vel at du har forsøkt "alt" for å bli bedre.

Si du ønsker å komme en plass hvor det er fysioterapi, opptrening og sunn kost. Ville spurt om å komme en plass hvor det var en del unge mennesker også.

Trygdekontoret betaler det meste av oppholdet. Det er en egenandel per døgn en må betale selv. Dette går det an å søke sosialkontoret om støtte til, hvis en har trang økonomi.

Du må fortelle legen din, at dette trenger du. Hvis legen ikke forstår alvoret i plagene dine, må du fortelle at hun må lytte til deg. Fortell at du ikke er så flink til å ordlegge deg når det gjelder sykdomsbildet. Klarer du ikke dette, skriv et brev. Bestill en legetime som varer litt. Ta med brevet, og be legen gå gjennom brevet med deg.

Skriv ned hva som plager deg. Hvor lenge dette har vart. Hva du har forsøkt. Hvordan hverdagen din fortoner seg med smerter. Hvilke aktiviteter dette går utover. Hvor vanskelig dette er å snakke om.

Fortell så om hva du tror kan bedre, eller ihvertfall hva som bør forsøkes. Det viser at du ønsker forandring.

Hvis hun ikke lytter da, bytt lege, og fortell henne hvorfor.

Legen er der for deg! Det er hennes jobb å ta deg på alvor.

Lykke til!

Tusen takk skal du ha. Skal jammen prøve det neste gang jeg skal til legen. Takk for tipset.

Lykke til selv også

Gjest hodeverker

Tusen takk skal du ha. Skal jammen prøve det neste gang jeg skal til legen. Takk for tipset.

Lykke til selv også

Takk for det:)

Skal prøve meg på ei som driver med kinesologi om et par uker til. Har forsøkt før, men ikke henne. Hjelper det meg, skal jeg tipse deg!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...