Gå til innhold

Familiekonstellasjoner


pip

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ingenting om det, men som den skeptiker jeg er synes jeg ikke hjemmesiden deres vitner om kvalitet. Det blir for vagt og "høytflyvende".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligner dette på psykodrama og gestaltterapi, tro? Disse metodene tror jeg har vært brukt på norske sykehus i ikke altfor fjern fortid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligner dette på psykodrama og gestaltterapi, tro? Disse metodene tror jeg har vært brukt på norske sykehus i ikke altfor fjern fortid.

Det minner veldig om psaykodrama, men avviker også.

I et psykodramaspill regiserer man selv, og forteller folk hva de skal si, og hva de skal gjøre på ens egne vegne.

I familiekonstelasjoner så nevner en bare en problemstilling (jeg vilse på mitt forhold til mine foreldre) og så sitter man og betrakter det som skjer utenfra.

Og det som skjer er at de som tar på seg forskjellige roller lukker øynene, og så skjer det noe med dem der og da. -De får opplevelser av hvordan disse menneskene har det med hverandre i virkeligheten.

Det høres helt uvirkelig ut -men jeg har sett det skje, og jeg må si jeg hverken kan forklare eller begripe det, men det "virket" faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en sammensausing av buddisme, bahai, new age og psykologi.

Kan ikke si det frister meg særlig.

Kunne heller ikke finne noen referanser til forskning eller noe som helst som viser at metoden er kritisk vurdert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en sammensausing av buddisme, bahai, new age og psykologi.

Kan ikke si det frister meg særlig.

Kunne heller ikke finne noen referanser til forskning eller noe som helst som viser at metoden er kritisk vurdert.

Nei, jeg fant bare noen linker til kritikk, men den var på tysk så jeg forsto ikke stort ;o)

Jeg har vært til stede på ett møte og ja, det var en "sammensausing", men det var også en opplevelse som ga mye, på samme måte som psykodrama. Jeg har snakket med flere som har vært til stede på flere kurs, og de sier de har fått en mulighet til å bearbeide ting som de ikke ville vært foruten, og som har vært mer dyptgripende en mye annet.

Selv om jeg ikke "går god for" dette, må jeg si at det var noe jeg har lyst til å se mere på. Derfor spør jeg også her :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...