Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et stort problem med at jeg svetter mye under armene. Jeg er i god form, slank etc., men dette intreffer stort sett når jeg føler jeg er i en utilpass situasjon. Det kan til tider være så mye at ytterjekke blir våt av svette under armene. Det er mest fra høyre armhule. Hva kan jeg få gjort med dette, det er et problem jeg har hatt i ca 10 år!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139837-svetting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

vanligste behandling er gode svettehemmende kremer, kombinert med luftige klær der svetten ikke synes. Engstelse for at det er synlig vil ofte forværre problemet. Noen har også effekt av psykologsamtaler, dette gjelser særlig når problemet hovedsaklig kommer i stressende sosiale sammenhenger. Noen hudklinikker kan tilby injeksjon av medisiner som midlertidig hemmer svetteproduksjon. Noen kan opereres, men det er et forholdsvis stort inngrep som ikke alltid er vellykket. Du kan søke litt her i doktoronline, mye har vært skrevet om dette problemet. Kanskje kan du ringe rundt til endel private legesentra, eks Colosseumklnikken i Oslo, eller Rikshospitalet for å forhøre deg nærmere; det forskes endel på hyperhidrose; dvs. økt svetteproduksjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139837-svetting/#findComment-877019
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...