Gå til innhold

Blodpropp etter operasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Mette 36

I begynnelsen av desember gjennomgikk jeg en stor lungeoperasjon. Etter en uke fikk jeg kraftige smerter, og fikk konstantert blodpropp i den opererte lungen. Dette er nå 2 uker siden. Jeg føler meg ikke bra, er slapp og sliten, og har kraftige smerter øverst i ryggen, samt at jeg opplever en "surklelyd" i brystet på samme side som den opererte lungen. Hver morgen er jeg støl i ryggen og ribb-beinene (det føles som om det er der...) på begge på sider. Jeg lurer litt på hva som er hva her. Skyldes smertene operasjonen eller blodproppen?

Jeg er tungspustet og blir fort sliten. Det har ikke blitt tatt noe røntgenbilde etter at blodproppen ble konstantert. Hvordan kan man være sikker på at den er borte?

Jeg går nå på Marevan (2 tabletter). Etter at jeg startet med Marevan har jeg hatt noe hodepine daglig. Jeg har aldri hatt vært plaget med hodepine,kan dette være en bivirkning?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13988-blodpropp-etter-operasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til mette 36. Vil tro at det er tungpusten din og smertene som er årsak til hodepinen, ikke marevanen. vanskelig å si om plagene dine nå skyldes operasjonen, eller blodproppen; sannsynligvis begge deler. regner med at du skal til kontroll i nærmeste framtid, ring legen din og forhør deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...