Gå til innhold

Legen forstår meg ikke...


RD76

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt i mange år psykisk og dette har slått ut fysisk. Denne legen er en sørafrikaner som er veldig vanskelig å skjønne og i det hele tatt og kommunisere med! Jeg har vanskeligheter med å beholde jobber pga. mye sykdom. Jeg vet ikke hva jeg lider av (grunnen til at jeg skriver inn). Jeg sliter hvis jeg må ut å kjøre, møte mennesker, i det hele tatt å være utenfor hjemmet. Jeg har selvmordstanker, er deprimert, konsentrasjonsvansker, hukommelsessvikt, rastløshet, mareritt, store humørsvingninger, magesmerter (så si hver dag/forskjellig grad), migrene... Kunne fortsette i evigheter. Legen min er ikke interessert i å høre om dette. Han vil kun behandle meg for det fysiske. Han har gitt meg pulver og tabletter. Noe som ikke fungerer! Da sier han at det er jeg som ikke tar det riktig. Jeg blir så frustrert over dette, og vil ha hjelp!!! Har prøvd å bytte lege, men hittil er det ikke noen som har mulighet til å ta meg inn pga. for mye å gjøre. Behøver vel ikke si at dette går utover familien min. (Har samboer og en datter på 18 mnd). Brukte narkotika i fem år, men har vært rusfri i fem og halvt år nå. Drev da med hasj for det meste, litt amfetamin og prøvde heroin ved to tilfeller. Tilstanden min blir bare verre og verre for hver dag som går. Kan du hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dessverre kommer du nok ikke utenom å bytte lege.

Dette er som du allerede vet, psykisk betinget, og du trenger hjelp for det.

Kan du ringe kommunelege I i din kommune og be h*n skaffe deg en annen lege for dette problemet inntil du får en ny fastlege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre kommer du nok ikke utenom å bytte lege.

Dette er som du allerede vet, psykisk betinget, og du trenger hjelp for det.

Kan du ringe kommunelege I i din kommune og be h*n skaffe deg en annen lege for dette problemet inntil du får en ny fastlege?

Det er det første jeg skal gjøre på mandag. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg:)

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Leste innlegget ditt og følte bare for å skriv noen ord til deg: Ikke gi opp!!! Stå på ditt. Du har rettigheter og muligheter. Det finnes alltid ett smutthull i systemet, det gjelder bare å finne det. Jeg er så forbaska lei av det Norske systemet: Snakker ikke på vegne av meg selv akkurat nå, men jeg har venner som ikke får hjelp - og trenger det sårt i henhold til ikke å bli trodd/forstått av lege, sosial, barnevern etc - og det har nå gått så langt at det holder på å ødelegge en flott familie.

Jeg håper virkelig du får den hjelpen du trenger og ikke minst FORTJENER! Ingen burde trenge å slite seg gjennom dette i tillegg til det andre! Noen leger burde vært sendt på kurs i: "Hvordan behandle mennesker verdifylt og med respekt"....

Lykke til videre,,,:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...