Gå til innhold

Sliten!!!


Bombi

Anbefalte innlegg

Faren til barnet mitt har bipolar lidelse.Når han er på besøk oppfører han seg "merkelig".Han påstår f.eks. at barnet kan snakke enda barnet er ca.4 mnd. Han kan visst høre det.Dette begynner å temmelig slitsomt.Faktisk så slitsomt at jeg snart ikke orker å ha han på besøk.Han har lett for bli sint hvis man stiller spørsmål om han.Det jeg da lurer på er om jeg burde være bekymret for han?Er han syk?Kan så lite om denne lidelsen,så jeg håper at det er noen som kan hjelpe meg.Ønsker det beste for oss alle tre,men nå orker jeg snart ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest foffen

Bipolar lidelse er en sykdom, og han kommer til å ha den resten av livet. Det er vanskelig å vite hvordan å reagere og håndtere dette hvis man ikke snakker sammen om det. I første omgang burde ha ha medisiner og ta dem når han skal. Hvis det er problemer med dette burde han jevnlig besøke en psykolog eller psykiater. Hvis han blir sint når du spør spørsmål angående tilstanden hans, kan det godt hende han har problemer med å akseptere selv at han har bipolar lidelse. Hvor lenge har han hatt det? Vanligvis kommer det i ungdomstiden, men det kan også komme mye senere, og hos noen forverrer det seg med årene. De med bipolar lidelse har en alternativ virkelighets-oppfatning og reagerer annerledes enn du og jeg er vant til på forskjellige hendelser, uttalelser osv. De ser det meste fra et helt annet ståsted. Dette kan være vanskelig, men stikkordet er helt klart å snakke om det. Kanskje du kan prøve å omformulere deg, forklare hva du føler, at du er svært interessert i vite og det er derfor du spør. Blir dette vanskelig kan du prøve å reise til nærmeste psykiatriske poliklinikk, mange steder har de nå begynt å hjelpe pårørende. Der får du vite alt du trenger å vite hvis du tar med all informasjon du sitter inne med.

Håper det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...