Gå til innhold

NHD/ Lamictal-bivirkninger/ haster


Gjest Hildegun

Anbefalte innlegg

Gjest Hildegun

Jeg er i første fase med opptrapping av lamictal, har gått på 5mg + 5 mg i bare 4 dager.

Føler meg litt varm i ansiktet og på ørene, ikke utslett.

Kan det virkelig være bivirkninger på så lav dose?

Jeg er av de som fokuserer på bivirkninger og er livredd for å ikke tåle lamictal.

Plages også av en del bekymringsangst. Går for tiden også på doxylin og Aerius, kan dette spille inn.

Leste et sted at du skrev at man ofte var for snar i seponering av lamictal, hva gjør jeg?

Er jeg litt hysterisk nå?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ta en titt på www.felleskatalogen.no Der finner du ulike medikamenter og deres bivirknninger.

Nå er ikke jeg en spesialist, men det er en mulighet for at du "kjenner" bivirkninger du ikke har, fordi du er så bekymret for at du skal få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hildegun

Jeg må kanskje legge til at jeg ofte kan få svettebyger og at det da pipler svette fra ansiktet/ panna. Det er vel angst, har også en panikklidelse.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hildegun

Du slapper bare av. Ingenting å engste seg for :-)

Tusen takk, akkurat hva jeg trengte nå :-)

Har hørt og lest så mye bra om lamictal at jeg er litt i helspenn.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Det står i pakningsvedlegget når du skal kontakte lege. Husker jeg ikke feil så er influensa symptomer og feber er noen. Jeg fikk utslett men det gikk over etter ett par dager og klødde bare litt. Så i en overgangsperiode kan du nok få reaksjoner. Gi det litt tid.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hildegun

Det står i pakningsvedlegget når du skal kontakte lege. Husker jeg ikke feil så er influensa symptomer og feber er noen. Jeg fikk utslett men det gikk over etter ett par dager og klødde bare litt. Så i en overgangsperiode kan du nok få reaksjoner. Gi det litt tid.

Mvh

takk :-)

Merket du noe om du ble varm i ansiktet, hvordan så utslettene dine ut og hvor fikk du de?

Og en ting til, skjedde det at bivirkningene/ utslettene kunne blomstre opp litt igjen for hver opptrapping?

Ville vært kjempetakknemmelig om du hadde orket og svare meg på dette.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

takk :-)

Merket du noe om du ble varm i ansiktet, hvordan så utslettene dine ut og hvor fikk du de?

Og en ting til, skjedde det at bivirkningene/ utslettene kunne blomstre opp litt igjen for hver opptrapping?

Ville vært kjempetakknemmelig om du hadde orket og svare meg på dette.

mvh

Jo når jeg tenker meg om så ble jeg litt varm og rød i ansiktet. Utslettet satt på brystet og var spredt og smått, nesten som svetteutslett. Men det forsvant helt etter to dager som sagt og kom ikke igjen. Nå tok jeg opptrapping med dobbel dose etter to uker hver gang, unntatt når jeg kom til 100 da tok jeg 150 i to uker og så 200. Det har fungert helt fint. Jeg tar cipramil utenom da, men skal mest sannsynlig slutte med det nå som jeg har tatt det i ett år. Skal til psyk neste uke og er veldig spent.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

takk :-)

Merket du noe om du ble varm i ansiktet, hvordan så utslettene dine ut og hvor fikk du de?

Og en ting til, skjedde det at bivirkningene/ utslettene kunne blomstre opp litt igjen for hver opptrapping?

Ville vært kjempetakknemmelig om du hadde orket og svare meg på dette.

mvh

Glemte å si at jeg svettet mye om natten, men det var gjerne en kombi med angst og stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hildegun

Jo når jeg tenker meg om så ble jeg litt varm og rød i ansiktet. Utslettet satt på brystet og var spredt og smått, nesten som svetteutslett. Men det forsvant helt etter to dager som sagt og kom ikke igjen. Nå tok jeg opptrapping med dobbel dose etter to uker hver gang, unntatt når jeg kom til 100 da tok jeg 150 i to uker og så 200. Det har fungert helt fint. Jeg tar cipramil utenom da, men skal mest sannsynlig slutte med det nå som jeg har tatt det i ett år. Skal til psyk neste uke og er veldig spent.

Mvh

Tusen takk Kizza, dine svar har vært til uvurderlig nytte for meg :-)

Jeg har så stor tro på lamictal og trenger virkelig at de stab. meg :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Tusen takk Kizza, dine svar har vært til uvurderlig nytte for meg :-)

Jeg har så stor tro på lamictal og trenger virkelig at de stab. meg :-)

mvh

Det er fint. Jeg mener som sagt det har hjulpet meg. Men det gjenstår å se, er iallefall veldig spennende når jeg slutter med cipramil.

Om jeg er gira og hyper så er det på en helt annen måte og jeg blir "normal" mye raskere. Og jeg har ikke, fantasktisk, opplevd de store depresjonene ennå.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...