Gå til innhold

Til Camilla og alle dere andre


vanilje

Anbefalte innlegg

Til Camilla

Jeg har fulgt deg i alle dine år her på dol, dine oppturer og nedturer. Gledet meg hver gang det kom et livstegn fra deg, selvom det var tunge ting du skrev om. Du var et fantastisk menneske, med en helt utrolig guts til å komme deg gjennom ting. Jeg håper du har funnet det du lette etter nå. Hvil i fred, kjære Camilla, jeg vil savne deg.

Til dere andre

Vi har mistet litt for mange de siste årene, det er blitt litt for mange stjerner på dol-himmelen. Jeg håper at vi slipper å miste fler, vi blir jo glade i hverandre her inne.

Alle vi som er her spiller en viktig rolle, selvfølgelig NHD, men også alle de som hele tiden gir av seg selv til de som kanskje ikke har noen andre steder å gå til med det de lurer på.

Jeg håper at hvis vi fortsetter å passe på hverandre i fremtiden, så blir det kanskje ikke flere stjerner på dol-himmelen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært inne her på Dol så lenge,men en ting har jeg sett.

Dere har et samhold her inne som er helt fantastisk.

Alle er jo i samme båt her, og dere trøster og gir av dere selv alle sammen.

Jeg kjente ikke Camilla.

Men jeg ble sjokket når jeg leste hva som hadde hendt.

Og jeg synes det er så bra at hun ikke blir dømt for "valget" hun tok.

Folk som ikke forstår dybden av slike problemer,har lett for å si at det er egoisme som driver.

Men vi som har opplevd mørket på den måten, vet at det ikke er tilfelle.

Camilla har fått fred,håper hun fant det lyset som hun har fortjent,etter å ha levd i sitt mørke.

Hun er fri fra sine lenker.

Men jeg er enig med deg vanilje, håper det ikke blir flere stjerner på himmelen.

varme tanker fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vanilje.

Syns du skrev et fint innlegg.

Du skriver at vi må passe på hverandre og det syns jeg er en fin, medmenneskelig holdning.

På den annen side så må en til syvende og sist passe på seg selv og ingen er så sterk eller så mektig at en kan verne om en annens liv.

Med det mener jeg at ingen kan lastes for at noen velger å ikke fortsette livet her på jorden.

Det er helt og holdent opp til tilfeldigheter,helsen skjebnen? og noen ganger dessverre egne valg at livet fortsetter.

Å legge livet sitt i hendene til de som ikke har makt til å hjelpe er å gi en stor og umulig byrde å bære. Jeg mener at man skal støtte hverandre som venner og så får psykiatrien ta seg av resten. Høres kanskje brutalt ut, men jeg kjenner den maktesløsheten som en føler når noen forteller om at de vil ta livet sitt og det er ingenting man kan gjøre som pårørende.

Jeg mener ikke at det skal være et tabu tema som man ikke kan snakke med venner om.

Vet ikke helt om jeg fikk skrevet det jeg egentlig ville si, men meningen er at de pårørende til de med suicidplaner i bunn og grunn er maktesløse og jeg tenker at det ofte er mye skyldfølelse som man sitter igjen med. Den skylden er altfor tung å bære for et menneske. Sorgen er nok og sorgen trenger vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vanilje.

Syns du skrev et fint innlegg.

Du skriver at vi må passe på hverandre og det syns jeg er en fin, medmenneskelig holdning.

På den annen side så må en til syvende og sist passe på seg selv og ingen er så sterk eller så mektig at en kan verne om en annens liv.

Med det mener jeg at ingen kan lastes for at noen velger å ikke fortsette livet her på jorden.

Det er helt og holdent opp til tilfeldigheter,helsen skjebnen? og noen ganger dessverre egne valg at livet fortsetter.

Å legge livet sitt i hendene til de som ikke har makt til å hjelpe er å gi en stor og umulig byrde å bære. Jeg mener at man skal støtte hverandre som venner og så får psykiatrien ta seg av resten. Høres kanskje brutalt ut, men jeg kjenner den maktesløsheten som en føler når noen forteller om at de vil ta livet sitt og det er ingenting man kan gjøre som pårørende.

Jeg mener ikke at det skal være et tabu tema som man ikke kan snakke med venner om.

Vet ikke helt om jeg fikk skrevet det jeg egentlig ville si, men meningen er at de pårørende til de med suicidplaner i bunn og grunn er maktesløse og jeg tenker at det ofte er mye skyldfølelse som man sitter igjen med. Den skylden er altfor tung å bære for et menneske. Sorgen er nok og sorgen trenger vi.

jeg skjønner hva du mener...

Jeg vet at det er svært tungt å sitte med viten om at noen har tenkt å ta sitt eget liv og da spesielt over nettet. Hver og en må kjenne på sine krefter og sette begrensninger i hvor mye en vil involvere seg her. Det er en balansegang.

Det jeg ville si var at vi ikke må la Camilla sitt valg føre til at vi gir opp håpet, at vi må fortsette å støtte hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner hva du mener...

Jeg vet at det er svært tungt å sitte med viten om at noen har tenkt å ta sitt eget liv og da spesielt over nettet. Hver og en må kjenne på sine krefter og sette begrensninger i hvor mye en vil involvere seg her. Det er en balansegang.

Det jeg ville si var at vi ikke må la Camilla sitt valg føre til at vi gir opp håpet, at vi må fortsette å støtte hverandre.

Ja, håpet og troen må vi ha.

Det er vondt å miste noen på den måten.

Føler med dere som kjente henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camilla skulle ikke dø

du skulle ikke dø!

Skulle ønske det bare var en vond drøm.

Kommer og tar farvel med deg på fredag. Må være der for søstra di. Hun savner deg så fælt *gråte*

Du skulle ikke dø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...