Gå til innhold

Magetrøbbel av å gå

Anbefalte innlegg

Gjest stein i magen

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare problemet mitt og hvordan det utarter seg, men jeg får gjøre et forsøk;

Det som skjer er at hvis jeg spiser meg mett og skal f.eks gå en tur etterpå, blir magen min veldig "tung". Det kjennes ut som maten ikke blir fordøyd og den kommer lett opp igjen bare jeg bøyer meg over. Og det er nettopp det jeg ofte gjør når dette oppstår, jeg finner meg et do og kaster opp. Det letter liksom på trykket...

Dette må ikke forveksles med spiseforstyrrelse av noe slag. Jeg er av natur slank og har ikke noe som helst ønske om å bli tynnere.

Dette er et problem for meg. Jeg må planlegge måltider mye bedre enn før. Helst ikke spise middag andre steder enn hjemme eller borte uten at jeg har skyss hjem igjen.

Hva kan være årsaken til dette? Noe slags matallergi? Kreft? Noe feil i fordøyelsessystemet? Eller er dette mer vanlig enn jeg har inntrykk av?

Dette skjer jo sjeldnere nå når jeg har begynt å planlegge bedre, men vil gjerne ha muligheten til å leve litt friere igjen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139935-magetr%C3%B8bbel-av-%C3%A5-g%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest stein i magen

Jeg ville da han spist mindre og oftere. Det er jo anbefalt å spise hver tredje time.

Mvh

Jeg spiser stort sett ganske regelmessig. Men dette skjer oftest hvis jeg spiser "usunt". Pizza, mackern, lasagne, spagetti osv men også når jeg har spist baguett f.eks. Jeg følger stort sett samme "matrytme" som samboeren min og vennene mine når jeg er sammen med dem, det samme burde jo skje med dem hvis det er fordi jeg spiser for få og store måltider. Og dette er kun et problem hvis jeg må gjøre noe fysisk etter maten. Hvis jeg kan slappe av går det greit.

Andre forslag?

Kizza1365380506

Jeg spiser stort sett ganske regelmessig. Men dette skjer oftest hvis jeg spiser "usunt". Pizza, mackern, lasagne, spagetti osv men også når jeg har spist baguett f.eks. Jeg følger stort sett samme "matrytme" som samboeren min og vennene mine når jeg er sammen med dem, det samme burde jo skje med dem hvis det er fordi jeg spiser for få og store måltider. Og dette er kun et problem hvis jeg må gjøre noe fysisk etter maten. Hvis jeg kan slappe av går det greit.

Andre forslag?

Det er viktig å slappe litt av før du gjør fysiske utskeielser. En halv time til en time. Husk hva som blir sagt om spising, bading og kramper. Vent iallefall en halv time før du bader etter at du har spist.

Ok?

Gjest stein i magen

Det er viktig å slappe litt av før du gjør fysiske utskeielser. En halv time til en time. Husk hva som blir sagt om spising, bading og kramper. Vent iallefall en halv time før du bader etter at du har spist.

Ok?

Takk for gode råd, men jeg blir likevel ikke kvitt min uro rundt at noe kan være galt. Har jo aldri opplevd dette før inntil for tre år siden... Kan også være plaget med litt treg mage... Vet ikke om dette kan ha noen sammenheng.

Har heller aldri merket noe til kramper under bading, men jeg skal ha det i minnet når badesesongen nærmer seg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...