Seniordiver Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 I omkring 12 år har jeg vært plaget med ufrivillig vannlating, spesiellt om natten. Legene har foretatt undersøkelse og funn var innsnerving på urinrøret, uvanlig stor urinblære med utposninger og forstørret prostata (kan presse på urinrøret!). Selv tror jeg at det er en blanding av årsaker til mine problemer også psykiske og at det kan bli en uvane å når man er hjemme å tømme blæren i søvne, mens det mere skjeldent skjer når man overnatter hos andre. Har også ufrivillig småskvetting på dagtid og dårlig/ugjevnt trykk på urinstrålen.Drikker mye veske i løpet av en dag. Bruker innlegg natt og dag som beskyttelse. Tilliten til legene er dårlig da de ikke viser særlig evne til å lytte til hvordan problemene utarter seg og hva mine egne teorier er. De har også ulike løsninger, noen vil behandle for urinveisinfeksjon, andre gi tabletter som over tid gjør blæren mere elastisk, andre snakker om operasjon og siste sykehuslege nevnte at de kansje ikke kan hjelpe meg slik at de må lære meg å selv tømme meg for urin med kateter. En lege mente de først burde gi meg en nervemedisin. Føler meg ikke nervøs, men kan muligens om natten bearbeide/reangere på forskjellig.. Har noen erfaring med behandling/operasjon? F.eks av operasjon for innsnerving på urinrøret og hvordan behandles det om feilen ligger i forbindelse med lukkemuskelen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139942-langvarig-urinlekkasje/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Hei. Post innlegget ditt i forumet for inkontinens her på Doktoronline. Der er det mange likesinnede som sikkert kan hjelpe deg! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139942-langvarig-urinlekkasje/#findComment-879535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.