Gjest tupsitu Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Hei! Samboeren min og jeg har lyst å skaffe oss hund med tiden. Det er noen små hinder i veien og et av dem er at han er allergisk mot noen hunder. Før vi evnt. skaffer oss hund, må han ta en allergitest. Men, hvis en er allergisk mot hunder, er man allergisk mot alle raser da? Hvordan vet man hvilke raser som er "bra" for allergikere? Har hørt om at puddel skal være "allergifri", men denne rasen er ikke aktuell for oss... Hvilke allergimedisiner finnes, har de noen bivirkninger? Og hva med alternativ medisin, noen som har erfaringer med det? Håper noen har noen tips til oss 0 Siter
Gjest lykke til Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 hei jeg vet om ei som har allergi vennlige hunder, som heter Portugisisk Vannhund, til nå har jeg hørt at ingen har reagert og at hun forteller positive opplevelser og bare postive reaksjoner. Hvis dere bor i nærheten av en oppdretter hadde jeg tatt kontakt med oppdretter og kanskje tatt en tur bort. hjemme siden hennes er www.vannhund.moo.no kanskje hun kan være til hjelp?!! 0 Siter
Gemini Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Jeg kjenner noen der sønnen i huset har allergi mot hunder, men som har en hund av rasen Weimaraner. Det går visst veldig bra. :-) http://www.weimaraner.no/ http://www.norweim.org (Raseklubben) http://www.canis.no/redirect.php?target=/oppdretter/rasepres.php?raseid=302 Den står ikke oppgitt på Canis-sidene som en allergi-vennlig rase, men som sagt så fungerer den godt i den familien jeg nevnte. Så jeg vet ikke helt... :-) De fleste som reagerer på hund (og andre pelsdyr) er ikke allergisk for selve pelsen, men hudflass (døde hudceller) som faller av, men som fester seg til pelsen og legger seg over alt). Det kan for noen være til hjelp å bade hunden ofte, slik at man fjerner døde hudceller i badet. Og en som ikke er allergisk må ta alt pelsstellet, gjerne børste hunden ofte (utendørs!). Og selvsagt støvsuge hjemmet ofte, fortrinnsvis med sentralstøvsuger, evt. vanlig støvsuger MED allergifilter, slik at ikke hudcellene får spre seg ytterligere i rommet, som lett kan skje med helt vanlig støvsuger Det er jo teorier om at man skal kunne kurere allergier, litt omstridt innen skolemedisinen, men kontakt homeopat el. akupunktør for å høre hva de har å si om det. Ellers kan Aloe Vera drikk (ren aloe vera i flytende form) være en mulighet. Lykke til! 0 Siter
Gjest allergi-hund Skrevet 16. mars 2004 Skrevet 16. mars 2004 Hvis man er allergisk mot hunder, så er man i utgangspunktet allergisk mot alle hunder.Det er ikke pelsen, men midden det reageres på.Så selv nakenhunder fremkaller allergi.Men det er forskjell alikevell.Min gutt er allergisk og vi merker at han klør seg etter en stund hvis vi besøker noen som har hund.Går greit med litt, men har fått sterke anbefalinger av legen og aldri anskaffe oss det selv : ( 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 30. mars 2004 Skrevet 30. mars 2004 Dere bør nok ikke anskaffe dere hund dersom typen din reagerer på det. En slik allergi blir bare verre jo mer han har med hund å gjøre, og kan også trigge slik at han begynner å reagere på andre ting. Det er ikke å anbefale! Dersom dere skulle få barn sammen i framtiden, så er også de disponert for allergi siden typen din er allergisk, og en hund lever jo i ganske mange år.. 0 Siter
Gjest dlu24 Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 hei jeg vet om ei som har allergi vennlige hunder, som heter Portugisisk Vannhund, til nå har jeg hørt at ingen har reagert og at hun forteller positive opplevelser og bare postive reaksjoner. Hvis dere bor i nærheten av en oppdretter hadde jeg tatt kontakt med oppdretter og kanskje tatt en tur bort. hjemme siden hennes er www.vannhund.moo.no kanskje hun kan være til hjelp?!! Hei! Min samboer er allergisk mot hund, men vi har allikevel bestilt hund nå. Vi fant ut at han ikke reagerte på kombinasjonen Portugisisk Vannhund + Petal Cleanse Skriv gjerne å fortell om dere finner ut noe... Vi er jo 2 med samme problem... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.