Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en allergi vennlig hund som til nå ingen har regert på. Men så kom ei vennine med sin nye typen på besøk.Han va i helt fin form etter 5 timer hos meg. Han sa at han hadde blitt testet og regerte Mest på katt og veldig lite på hund. etter di gikk kom det en mail at han hadde nå regert med utslett og renning i øyene osv. Kan dette stemme eller er det bare i hode hans

mvh

ei fortvilte vennine

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139954-er-mann-allergisk-n%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han reagerer såpass lite så er det jo temmelig uproblematisk. Selv har jeg lignende reaksjon på katt, og løser det med å ta allergitablett før jeg skal til venner og kjente som har katt. Allergitabletter fåes reseptfritt på apoteket, men er billigere om man får de på (blå) resept fra legen.

Gjest ja allergi

Det går fint an og reagere så lenge etterpå. Hvis han ikke vasket hendene når han kom hjem og tok seg til f.eks øynene kan det komme reaskjon.

Mitt tantebarn reagerer på marsvinet vi har.Av og til etter en liten stund,noen ganger når han kommer hjem.Andre ganger ikke i det hele tatt.

• 2 uker senere...
Gjest gomle

Klart det stemmer. Det finnes ikke allergisikre hunder. Noen reagerer mer på visse typer hunder, men ingen er sikre likevel. Og jo mer man har med hunder å gjøre, jo sterkere vil man reagere. Neste gang vil han nok reagere raskere. Når reaksjonen først har kommet, henger den gjerne i kroppen en god stund. Men du trenger da ikke å ta det personlig!? Det er mange som er allergiske, og det er selvsagt ikke din skyld. Han gjorde et forsøk, og det gikk ikke så bra, men det er selvsagt ikke din skyld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...