Gå til innhold

NHD - spm. ang. medisin


petriks

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har to spørsmål som jeg gjerne skulle hatt svar på:

SPM.1: Når jeg nå har brukt 25 mg Anafranil i ca. 10 mndr.,og har fått "ladet opp batteriene" og føler meg frisk, og videre at jeg helst ikke vil slutte med denne medisinen, har det da noen terapautisk effekt hvis jeg trapper ned til 10 mg pr. dag?? (tenker og på min alder i denne forb.)

SPM.2: Har lagt på med ca. 10 kg i løpet av denne perioden. Kan nevne at jeg gikk på Xenical før og tok av ca. 18-20 kg i løpet av 1 1/2 år, men da brukte jeg ikke medisin(AD) Holdt vekten i over 1 år etter avsluttet "kur" til jeg startet opp med Anafranil. Matlysten og søthungeren har stabilisert seg til det normale og jeg bruker nå mye grønnsaker og magre produkter, samt litt trim. Har fått Xenical som jeg har begynt med nå. Mitt spørsmål er om du har erfaring med Xenical i forb. med bruk av AD?? Kan det være vanskeligere å gå ned i vekt når en går på medisiner som gir vektøkning??

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg er forbauset over at 25 mg i det hele tatt har virket. Har du målt serumkonsentrasjon?

Jeg (og sannsynligvis ingen annen) kan si om 10 mg vil virke. Du er nødt til å prøve.

Jeg har ingen erfaring med pasienter som bruker AD i kombinasjon med Xenical.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen

Jeg er forbauset over at 25 mg i det hele tatt har virket. Har du målt serumkonsentrasjon?

Jeg (og sannsynligvis ingen annen) kan si om 10 mg vil virke. Du er nødt til å prøve.

Jeg har ingen erfaring med pasienter som bruker AD i kombinasjon med Xenical.

"Jeg (og sannsynligvis ingen annen) kan si om 10 mg vil virke."

Litt megalomat dette, er det ikke? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forbauset over at 25 mg i det hele tatt har virket. Har du målt serumkonsentrasjon?

Jeg (og sannsynligvis ingen annen) kan si om 10 mg vil virke. Du er nødt til å prøve.

Jeg har ingen erfaring med pasienter som bruker AD i kombinasjon med Xenical.

Hjertelig takk for svar. Nei, det er ikke tatt annet enn leverfunksjonsprøver. Det er nok litt uvanlig med bare 25 mg, vet at minstedosen er anbefalt til 50 mg pr. dag/døgn. Men for meg har det jo fungert utmerket, den angsten jeg gikk og bar på over tid, og spesielt de siste mndr.(skrekk og gru) gikk over etter en knapp uke, og sånn virket de samme tabl. på meg for mange år siden også. Så får jeg prøve 10 mg og se hvordan det går, er jo ikke noe problem å øke dosen hvis det "skjærer seg".

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg (og sannsynligvis ingen annen) kan si om 10 mg vil virke."

Litt megalomat dette, er det ikke? ;-)

Hei!

Så hva hva NHD skrev, men "trykkleifen" kan ramme hvem som helst, både leg og lærd :-))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg (og sannsynligvis ingen annen) kan si om 10 mg vil virke."

Litt megalomat dette, er det ikke? ;-)

DOL-psykiateren har talt! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

"Jeg (og sannsynligvis ingen annen) kan si om 10 mg vil virke."

Litt megalomat dette, er det ikke? ;-)

Det er en (ei?) som vet, men H*n sier det ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristelin@

"Jeg (og sannsynligvis ingen annen) kan si om 10 mg vil virke."

Litt megalomat dette, er det ikke? ;-)

Han mente vel DU istedenfor jeg! Alle kan vel skrive feil, eller ikke oppdage sine egne feil ved gjennomlesning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...