Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Eg har eit problem som gjer at eg er redd for å smitte noken. For å få eit best mulig svar skal eg begynne i en ende og forklare slik eg har opplevd det.

I sommer så hadde eg sex med ei jente og brukte ikkje kondom furdi eg dessverre ikkje hadde, men så gjekk ho på p-pillar. Når eg vakna dagen etter såg eg hadde blod på penis og rundt munnen.

Eg veit ikkje om de har noken sammenheng med problemet, men eg tek det med for sikkerheitsskuld.

Eg syntest dette var litt rart, men tenkte ikkje meir over det.

Så hadde eg sex i november. Denne gangen også uten kondom.

Og neste gong etter det var rundt nyttår. Også uten kondom. 3 dager etter det så oppdaga eg at eg hadde prikkar på penishovud.

Desse likna på ei blanding mellom kviser og myggstikk.

Kun raude, ikkje kvite.

I tillegg så virka dei litt fuktig og så hadde eg "kukost". Og eg kan nemne

at det nesten ikkje klør og

det svir ikkje når eg pisser.

Eg gjekk til legen med problemet. Legen sa at det

kunne ver klamydia, kanskje

sopp, men de såg egentli ikkje

ut til å ver kjønnssjukdom.

Så tok legen slimhinneprøve (trur eg) som vart sendt til

undersøkelse mor klamydia.

Legen sa at ho skulle kontakte

meg viss testen var positiv.

Men viss ej ikkje hadde høyrt noke på ei veke eller to og eg fortsatt hadde problemet så sku eg kome tilbake.

Dagen etter fortalte eg dette til en venn eg stole på.

Ho sa at hu kjente ei som hadde fått utslett ved bruk av

intimsåpe. Det brukte eg og så eg bestemte meg for å prøve å slutte med det.

Legen ringte ikkje. Eg fekk en mistenkelig telefon.

Tapt anrop fra Rogaland Forskning. Eg ringte tilbake, men han som hadde ringt meg visste ikkje ken eg var.

Er det Rogaland forskning som tek desse testane?

Når det nærma seg to veke var utsletta omtrent vekk, så eg tippa at det var intimsåpa som

svekka imunforsvaret som va årsaken til utsletta.

Men fortsatt så er ikkje penisen min like silkeglatt som den var før dette.

I dag hadde eg sex igjen.

Eg hadde bestemt meg for å ikkje ha sex igjen uten kondom, men ho eg hadde sex med berre tok meg så eg rakk ikkje å tenke.

Ho var litt trang så de kjentast ut som "tråen" vart hardt belasta.

No etterpå så er den låk og hoven. Og kvar gong eg har gått på do i dag har eg lagt merke til at det er ei seig veske rundt "tråen" Omtrent som sæd på konsistens. Denne har eg tørka vekk kvar gong så det er ikkje sæd eller

litt tørka "fittesaft".

Her utlsetta og dette noken sammenheng?

Kva trur dokke utsletta var?

Og kva er denne veska?

Eg treng desperat hjelp.

Eg vil ikkje smitte noken!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140033-ukjent-plage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pro kondom

Jeg aner ikke hva dette kan være, men hvis du virkelig ikke vil smitte noen foreslår jeg at du avholder fra sex til du har vært hos lege og undersøkt dette eller ihvertfall bruker kondom. Det er ingen som bare blir tatt og ikke rekker å tenke. Det er vel heller snakk om at du der og da ikke syntes det var så viktig? Og derfor ikke avbrøt det hele, i det minste til du hadde fått på kondom?

Håper du finner ut av problemet ditt. Og at du unngår å smitte noen... Husk, jenter kan bli sterile av enkelte kjønnsykdommer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140033-ukjent-plage/#findComment-877931
Del på andre sider

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Ja, dette var en lang historie, og det er ikke sikkert jeg haqr noen løsning på det. Egentlig er jeg ikke sikker om du har noe problem i det hele tatt utover dine bekymringer. Det er slett ikke uvanlig å få en reaksjon etter ubeskyttet sex. Det kan være infeksjon, tilførsel av uvante bakterier, det kan være sopp og det kan være Chlamydia. Jeg synes ikke at din beskrivbelse passer med noen av de vanlige infeksjons symptomner. Jeg er enig med din lege at jeg tror ikke det var infeksjon (bare etter beskrivelse, NB!). Det at han ikke ringte tilbake peker også i retning av at prøven var negativ. Jeg er nokså overbevist at telefonen fra Rogaland forskning ikke har noe med saken å gjøre. De undersøker ikke slike prøver, og i tilfelle vil ikike et laboratorium ta direkte kontakt. De ringer til rekvirerende lege.

Den siste historien din er nokså typisk: trang og strevsom samleie, det tar på en stakkars penis. De eventuelle bakterier hun og du har der vanligvis, blir godt gnidd inn i slimhinnene som reagerer med sekret, gjerne litt smerte og utflod. Jeg vil anta at det vil gi seg i løpet av noen dager. Hvis ikke kan det selvfølgelig være bakterie, eller helst sopp (Candida). For å avgjøre det bør du, om det ikke gir seg, ta en tur til legen og få tatt en prøve til dyrkning av disse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140033-ukjent-plage/#findComment-878177
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...