Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Mann 31 her.

Merket sent forrige uke at jeg hadde et sår i huden, mellom pungen og låret/lysken. Jeg var tidlig på apoteket og kjøpte Aselli sårsalve og plaster, og har brukt dette siden. (såret her er i ferd med å gro nå, tror jeg)

Men i dag merket jeg at jeg har fått 2 blemmer (ser ut som vannblemmer) litt lenger oppe på huden. Samtidig er jeg også sår i området.

De siste tre dagene har jeg også hatt litt influensa-følelse, med tett nese og antydning til feber.

Har dette sammenheng, og i tilfelle hva er det???

Blir jo litt hysterisk med sår "der nede", og vil gjerne vite hva jeg bør gjøre.

Håper på snarlig svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140057-blemmer-i-roten-ved-pungen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg kan selvølgelig ikke stille noen sikker diagnose, men det er i alle fall forenlig med en eller annen form for infeksjon. Blemmer kan f. eks. være herpes, eventuelt andre virusinfeksjoner. Det er ikke så godt å si hva såret skyldtes, kan jo være f. eks. streptokokker. De to symptomene behøver ikke å ha med hverandre å gjøre. Heller ikke influensa-symptomene har nødvendigvis en sammenheng (uten at jeg kan utelukke det). Hva du har "der nede" er også noe avhengig av om din "historie": er det noe som tilsier at du kan ha plukket opp noe infeksjon fra en partner? Men beskrivelsen høres ikke som noe kjønnsykdom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...