Gå til innhold

Bioteknologinemda

Anbefalte innlegg

Gjest idiotisme
Skrevet

Jeg synes det er på tide å forandre lovene i takt med utviklingen.

Hvorfor skal det f.eks ikke åpnes for sortering av befruktede egg?Da kan vi sile ut alvorlige og arvelige sykdommer.

Men jesuspartiet har talt, og de andre dilter etter idiotene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du legger debatten for lavt.

Arveegenskaper nedarves ikke i rett nedadgående stige :-)

mvh

Skrevet

Ja. hvorfor skal vi sitte å høste godene av forskning i andre land fordi de har åpnet for forskning på befruktede egg. Jeg er sikker på at etterhvert som flere sykdommer kan helbredes pga denne forskningen, kommer vi til å benytte oss av det.

Eller skal vi sitte her på berget å la folk lide og se på at folk i andre land får hjelp.

Det er ganske mange sykdommer som kanskje kan helbredes, både Parkinson, Altsheimer, MS, ryggmargsskader, diabetes, hjerneslag osv.

Skrevet

Ja. hvorfor skal vi sitte å høste godene av forskning i andre land fordi de har åpnet for forskning på befruktede egg. Jeg er sikker på at etterhvert som flere sykdommer kan helbredes pga denne forskningen, kommer vi til å benytte oss av det.

Eller skal vi sitte her på berget å la folk lide og se på at folk i andre land får hjelp.

Det er ganske mange sykdommer som kanskje kan helbredes, både Parkinson, Altsheimer, MS, ryggmargsskader, diabetes, hjerneslag osv.

idiotisme skriver:

I det ligger det vel at mennesker med slike arveegenskaper skal lukes vekk før de blir født.

Åltså slippe og behandle de du nevner, for at de da ikke vil finnes.

mvh

Gjest forever young
Skrevet

Det er greit å bli kvitt sykdommer.

Og etterhvert kan vi kanskje også bli kvitt de med IQ under 100, og de med utstående ører, tenna på tørk, homser, lesber, u name it!!

Dessuten kunne vi ordne så vi fikk enten like mange kvinner som menn, eller kanskje rent kvinneflertall??

Frem for de vakre og velskapte!! Gjerne de med sans for økt forbruk (for det skal være så lurt), eller de som er gode på å inrette seg etter samfunnets regler og normer, så fikk vi færre problemer. Og kunstnere fx, kunne vi jo bli kvitt, de er bare unyttige likevel??

Hmm... hvor mange erta jeg opp nå, tro??

Skrevet

Og etterhvert kan vi kanskje også bli kvitt de med IQ under 100, og de med utstående ører, tenna på tørk, homser, lesber, u name it!!

Dessuten kunne vi ordne så vi fikk enten like mange kvinner som menn, eller kanskje rent kvinneflertall??

Frem for de vakre og velskapte!! Gjerne de med sans for økt forbruk (for det skal være så lurt), eller de som er gode på å inrette seg etter samfunnets regler og normer, så fikk vi færre problemer. Og kunstnere fx, kunne vi jo bli kvitt, de er bare unyttige likevel??

Du erta ikke opp meg, for i prinsippet så har du mye rett, men du er direkte i språket da :-)

mvh

Skrevet

idiotisme skriver:

I det ligger det vel at mennesker med slike arveegenskaper skal lukes vekk før de blir født.

Åltså slippe og behandle de du nevner, for at de da ikke vil finnes.

mvh

Er det lov noen steder overhodet? Jeg er ikke for å sortere fostere fordi de har et gen som kanskje kan gi dem en sykdom når de blir eldre.

Forskningen på befruktede egg som likevel går til spille kan hjelpe folk som har store plager i dag og bl.a i USA, Kina og Danmark er dette lovlig. Og om 10 år skal vi sitte her og se på at andre mennesker får hjelp mens vi ikke får. Det blir som om nordmenn med diabetes ikke skal få insulin fordi Norge ikke har forsket seg fram til insulinet.

Skrevet

Meg i hvert fall. Jeg har ikke lyst å sitte her og se på at dansker får hjelp for det som feiler meg mens jeg ikke skal få.

Vi kan jo stoppe behandlingen av kreft også fordi cellegift og strålebehandling er så dyrt. Og slutte å gi diabetikere insulin.

Det billigste og mest moralske er å la folk som er syke dø, det er sikkert Guds vilje.

Skrevet

Meg i hvert fall. Jeg har ikke lyst å sitte her og se på at dansker får hjelp for det som feiler meg mens jeg ikke skal få.

Vi kan jo stoppe behandlingen av kreft også fordi cellegift og strålebehandling er så dyrt. Og slutte å gi diabetikere insulin.

Det billigste og mest moralske er å la folk som er syke dø, det er sikkert Guds vilje.

idiotisme sitt innlegg tar ikke utgangspunkt i forskning på befruktede egg for å behandle sykdom.

Innlegget h*n skriver sier at syke individer skal utsiles så de ike blir født. Det er noe helt annet Dorthe.

Det er rasedyrkelse idiotisme skriver om.

mvh

Skrevet

Er det lov noen steder overhodet? Jeg er ikke for å sortere fostere fordi de har et gen som kanskje kan gi dem en sykdom når de blir eldre.

Forskningen på befruktede egg som likevel går til spille kan hjelpe folk som har store plager i dag og bl.a i USA, Kina og Danmark er dette lovlig. Og om 10 år skal vi sitte her og se på at andre mennesker får hjelp mens vi ikke får. Det blir som om nordmenn med diabetes ikke skal få insulin fordi Norge ikke har forsket seg fram til insulinet.

Forskning på befruktede egg og siling av befruktede egg (svangerskap), med tanke på abort p.g.a sydom er ikke det samme.

Jeg er for forskning på befruktede egg i behandlingsøyemed, men ikke for å sile verdige og ikke verdige individer.

Med "idiotisme" sitt utsagn ville jo svært mange mennesker ikke vært født. Kanskje ikke du og jeg heller, hvem vet hva vi to bærer på.

mvh

Skrevet

idiotisme sitt innlegg tar ikke utgangspunkt i forskning på befruktede egg for å behandle sykdom.

Innlegget h*n skriver sier at syke individer skal utsiles så de ike blir født. Det er noe helt annet Dorthe.

Det er rasedyrkelse idiotisme skriver om.

mvh

Men det er bioteknologinemda som bestemmer at vi ikke skal forske på befruktede egg for å behandle sykdommer også.

Men skulle man begynne å sortere individer tror jeg kanskje jeg hadde blitt sortert bort. På mora mi sin side florerer Altzheimer og hvem vet. Jeg er glad jeg ikke vet :o)

Gjest forever young
Skrevet

Du erta ikke opp meg, for i prinsippet så har du mye rett, men du er direkte i språket da :-)

mvh

ja de som kjenner meg RL vet at jeg er direkte. Men det er at vasnkelig tema, vettu - for politikerne iallfall

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...