Gå til innhold

Hodepine over lengre tid

Anbefalte innlegg

novemberjente

Jeg har hatt hodepine i noen år nå, som kommer og går uten noe spesiellt mønster, og har ingenting med hva jeg har spist o.l. Den blir veldig intens og forverres viss jeg anstrenger meg, f.eks. går opp en trapp. Paralgin, paracet eller ibux hjelper ikke (ihvertfall ikke nå lenger)Den kan komme når som helst, om mor¨ningen, kvelden eller midt på dagen.Jeg føler meg uvell av smertene, men har aldri kastet opp p.g.a dem. Har hatt 12 behandlingstimer hos fysioterapaut tidligere og fått muskelavslappende av legen, noe som heller ikke har gjort norn forskjell.

Det siste var at jeg fikk Anervan av legen min, som sa at var det migrene, vill disse virke, virket dem ikke, kunne det ikke være migrene.Stemmer dette? Disse hjelpte da ikke i det hele tatt.

Hodepinen kan sitte forskjellige plasser i hodet, men da bare på den plassen.Gjør gjerne vondt ned mot øynene.

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14012-hodepine-over-lengre-tid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære novemberjente !

Hvor lenge varer anfallene og hvor hyppig kommer de ? Har noen i nær familie migrene ? Anervan hjelper slett ikke alle med migrene, så det kan ikke brukes som noen diagnostisk test. Dessuten er det vel på grensen til å være et foreldet middel; der finnes nyere migrenemedisiner som er mer effektive og har mindre bivirkninger.

novemberjente

Kjære novemberjente !

Hvor lenge varer anfallene og hvor hyppig kommer de ? Har noen i nær familie migrene ? Anervan hjelper slett ikke alle med migrene, så det kan ikke brukes som noen diagnostisk test. Dessuten er det vel på grensen til å være et foreldet middel; der finnes nyere migrenemedisiner som er mer effektive og har mindre bivirkninger.

Når jeg først for denne sterke hodepinen, varer det gjerne i et noen timer, fra jeg kjenner at det begynner til det er over. Men dette varierer noe. familien tror farmor hadde migrene når hun levde. Er ikke dette migrene, hva kan det være; problemer med musklene? Dette forstyrrer utdannelsen min o.s.v, så det hadde ihvertfall vært kjekkt med smertestillende som fungerer.

Hvor vil du anbefale meg å hendvende meg?

På forhånd tusen takk for din oppmerksomhet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...