Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ble før noen år tilbake brystoperert og ble rammet av sykehus bakterien(gule stafylokokker), tok penicillin kur etter kur men måtte til slutt få det intravenøst. Har no fått hørt at man aldri blir kvitt sykehus bakterien når en først har fått den, uten at den ligger latent i kroppen og kan bryte ut når som helst?!

er dette fakta? er blodgiver og alle prøver er bra, men dette er vel også smittsomt?

Har også verk bylder nå og da, men dem har kommet og gått i mange år. mine barn får også slike nå og da, hva er det? håper på svar fort, ettersom dette uroer meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140165-sykehus-bakterien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er ikke riktig at man aldri blir kvitt sykehusbakteriene. Men det kan være en langvarig og omstendelig prosedyre. Desverre er det ingen sjelden komplikasjon etter operasjoner. Det som er ofte vanskelig det er å finne ut hvor bakteriene er lokalisert i kroppen. Hvis ikke antibiotikabehandling fører frem alene, da må man finne ut hvor bakteriene er ( infeksjonsfokus ) og fjerne dem med kirurgisk inngrep. Jeg går ut ifra at det er gjort bakteriologisk undersøkelse med tanke på hvilke antibiotika som er effektiv. Det er nok riktig at så lenge du har en slik kronisk infeksjon, kan du få utbrudd, nesten når som helst. Jeg tror ikke at det er spesielt smittefarlig, det er ganske mange av oss som går rundt med gule stafylokokker som del av vår normal bakterieflora. At du har byller nå og da behøver ikke nødvendigvis ha noe forbindelse med dette, selv om det ikke kan utelukkes. Det er ikke så uvanlig. Jeg ville anbefale at du får undersøkt bakteriene fra disse byllene, og det samme med de gule stafylokokker som du får ved utbrudd for å se om det er sammenheng. En fjern mulighet er at du har nedsatt infeksjonsresistens, men det er som sagt ganske vanlig med slike tilstander etter operasjoner, selv med helt normal infeksjonsforsvar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140165-sykehus-bakterien/#findComment-879597
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...