Gå til innhold

Feiler det meg noe?


magenta

Anbefalte innlegg

Jeg er en gla oppegående jente, 17 år. Blid, sosial, smilende, sprek, sunn, mange venner, trives på skolen, positiv god selvtilit. Sånn er jeg, egentlig.. men av og til får jeg 'perioder' der jeg blir skikkelig deppa, får ikke lyst på mat, virker som om jeg mister følelsene mine, kan sitte å grine lenge uten å vite hvorfor, blir sur, hater meg selv, kan bynne å grine bare jeg ser meg selv i speilet, tenket teite tanker om meg selv som jeg ikke gjør ellers.. jeg vil ikke at det ska være sånn, for jeg er jo egentlig en veldig gla person,

Et par år har jeg hatt problemer med magen, får veldig vont når jeg spiser, hva som helst, nesten hele tiden, legen min tror det skyldes stress, men jeg stresser jo ikke jeg..

Har ikke vært utsatt for vold, ingen skillsmisse i familien, har ikke blitt mobbet.

Disse 'periodene', jeg lure på hva det er, er redd for å kontakte noen, er redd for at det kanskje er noe lite jeg blåser opp..? Det har blitt verre i slutten..

Hva kan det skyldes?

Vil at det ska slutte!

Er dette bare en ungdoms greie? Vil det gå ovet? snart?

Mvh meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest epletre med stressmage:0)

Tror ikke at det feiler deg noe. Jeg hadde det paa samme maaten da jeg var paa den alderen, og yngre. Tror at det hoerer med i ungdomsaarene. Men for aa vaere sikker kan du jo ta kontakt med legen din?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at du blir ekstremt påvirket av hormoner i forbindelse med syklusen din. Noen blir faktisk så ille foran mensen.

På den annen side kan det være at du sliter med noe som kalles cyklotymi, som er stadig tilbakevendende depresjoner. Tenk også etter om du har hatt noen perioder der du føler deg på toppen av verden innimellom, mer enn vanlig.

Jeg bare gjetter. Jobber som sykepleier på en psykiatrisk akuttavdeling. Hadde jeg vært deg, ville jeg bedt om henvisning til en psykiater så du kunne få en skikkelig vurdering.

Lykke til, det er tøft å ha det som du har det. Det finnes medisiner som kan hjelpe deg, sammen med en god samtalepartner (lege/psykolog).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...