Gå til innhold

utrolig pinelig...

Anbefalte innlegg

Gjest flaue meg

Jeg har et stort problem, som jeg ulikt en del andre utfra innlegg jeg har lest her har klart å få fram for legen etter to konsultasjoner, legen trodde det ikke var så ille første gangen, helt til jeg andre gang klarte å forklare meg mer konkret av hva problemene angikk, og tror legen skjønte det da jeg blusset opp knallrød hvor ille jeg følte det var. Problemet ødelegger livskvaliteten min, jeg tør knapt å gå ut enkelte dager pga det er så ille, men jeg må. og her kommer den pinlige/flaue parten: Jeg klarer ikke å holde inne tarmgass, det presser seg på og jeg klarer ikke å holde igjen uansett hvor mye jeg prøver, og det går utover de som sitter rundt meg på cafer, t-bane etc, og det er ufattelig pinlig, spes når de reiser seg, flytter seg el bemerker det på en annen side av rommet, mens jeg er for tett i nesa til å i det hele tatt kjenne hvor ille lukt det er, men det ser man jo når folk griner på nesa, for så å etterhvert flytte seg. Avføringen er og treg, venligvis en mellomting mellom diare og bløt, av og til kommer det en del slim og, men det har begynt å avta litt. Det føles ut som jeg aldri får tømt meg helt, men jeg føler meg som regel bedre opp til en time etter dobesøk fram til problemet begynner på`n igjen. Jeg spiser sunt, men unner meg en burger o.l i ny og ne, uten at det verken forbedrer eller forverrer problemet, og tar meg god tid til å spise. legen sendte en henvisning til gastro et eller annet, men sa det kunne ta måneder før jeg kom inn til noen undersøkelse, og jeg lurer på om det finnes noe jeg kan gjøre eller ta i mellomtiden som kan hjelpe eller ihvertfall hemme "utslippene". Tror ikke folk skjønner hvor jævelig det er før dem har opplevd det selv, eller ihvertfall tenkt grundig igjennom det hvordan det må føles etc. Har ingen spesifikke magesmerter, av og til noe, andre sterke uten at det trenger å være gassrelatert. Det begynte før jul, og har vel hatt små snev av det tidligere. Håper virkelig på et godt svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140391-utrolig-pinelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest flaue meg..

Heisann. Virker ganske kjipt sånn du har det.

Hva slags kosthold har du?

spiser vel normalt, er litt kresen i kosten, så spiser ikke så mye av div. grønnsaker, men spiser mye grovt brød, pasta, leverpostei, egg, normal middag, dvs kjøttkaker, osv, i den duren. Spist en del mye burgere den siste tiden, men tror ikke det skal ha hatt noe å si, ettersom jeg har hatt dette i en god del måneder nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140391-utrolig-pinelig/#findComment-881791
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes det er rimelig med en utredning. I første omgang et røntgenbilde av tykktarmen. Kan ikke skjønne at dette skal ta særlig lenger tid enn 1 uke. Noen har for lang tykktarm slik at luft hoper seg opp. Noen har små utposninger i tykktarmen.Videre bør det undersøkes om du har matvare allergier- eller intoleranser. Prøv å kutt ut søte melkeprodukter og hvetemel i 2 uker. du kan prøve tilskudd av fiberpulveret Vi-siblin iblandet 1 glass Biola-melk morgen og kveld. Vanskelig å si noe mer før du har vært til utredning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140391-utrolig-pinelig/#findComment-881874
Del på andre sider

Gjest flaue meg

Synes det er rimelig med en utredning. I første omgang et røntgenbilde av tykktarmen. Kan ikke skjønne at dette skal ta særlig lenger tid enn 1 uke. Noen har for lang tykktarm slik at luft hoper seg opp. Noen har små utposninger i tykktarmen.Videre bør det undersøkes om du har matvare allergier- eller intoleranser. Prøv å kutt ut søte melkeprodukter og hvetemel i 2 uker. du kan prøve tilskudd av fiberpulveret Vi-siblin iblandet 1 glass Biola-melk morgen og kveld. Vanskelig å si noe mer før du har vært til utredning.

har sjekket melkeintoleranse og mel uten at de fant noe..glemte visst å nevne det..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140391-utrolig-pinelig/#findComment-882933
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...