Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har lest gjennom mange gamle innlegg og fått vite mye der. Har nå blitt 35 år og har ammet to barn.Har alltid hatt små pupper, knapt en liten liten A. Etter ammingen er det niks igjen. Har vært på konsultasjon på både Nobel og Fornebuklinikken. Usikker på hvem av dem jeg skal velge. Kirurgen på Fornebu sa han ville gå inn gjennom brystvorten. Trodde det var mest vanlig å gå inn under brystet.. Er det noen her som har erfaring med dette. Innbiller meg at arret vil synes bedre på brystvorten. dessuten er det kanskje lettere å kutte nervene der?? Glemte selvfølgelig å spørre på konsultasjonen. Begge klinikkene sa de ville legge under muskelen på meg da jeg er veldig tynn (1,68 og 48 kilo). På Nobel anbefalte de ca 230 max 260 CC hvis det var plass, på fornebu 250-300 CC. Jeg vil ikke se ut som Pamela, men har ikke lyst å ta for lite når jeg nå endelig skal gjøre det heller da. Hadde blitt kjempeglad for synspunkter fra dere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140395-trenger-r%C3%A5d-vedrsilikon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest boobies

Hei, jeg er i samme "klemmen" som deg.

Turer, tenker og ringer. Skal til Nobel i morgen, og satser på at jeg går for de..

Det er de jeg på en måte føler at jeg har best kjemi med(hvis man skal tenke på det i tillegg).

I ditt tilfelle synes jeg vel at 300cc er litt i meste laget, siden du er såpass slank..

Ta 2 små poser som du fyller med 3 dl vann i hver, klem ut luften, knyt igjen og putt i bh'n Så får du et inntrykk i allefall..

Jeg har sett på venninnes bryst med arr under som er under. Lurte også fælt på hvor jeg vil ha arret, men venninnes arr er nesten usynlige. Opererte i aug 00. Så jeg kommer til å legge inn under.

Tenker det blir ca 260cc på meg!

Lykke til!!!

Vh mor til to uten boobs..

Jeg var enda tynnere enn deg da jeg gjorde det og la inn 275. Synes det var akkuarat passe. Dessuten la de inn innlegg med mindre omkrets, 12 isteden for 15 cm da jeg var redd for å få dem "undre armene".

Arret på undersiden er veldig pent. Tenker ikke på det i det hele tatt.

Jeg har ikke lagt innlegget under muskelen, i begynnelsen var det bølgete rundt kanten, det er blitt borte nå. Men jeg kan kjenne kanten enda. Men jeg har ikke underhudsfett, ikke nå heller selv om jeg har lagt på meg. Jeg er 170 høy og veide 44 kg da jeg gjorde det, nå veier jeg 54-56 kg. Regner ikke å legge på meg noe mer for det er den samme vekten jeg har hatt de siste 20 årene.

Hei! Jeg er trebarns mamma i samme situasjon. Små pupper og etter tre barn er det nada igjen. Jeg har nå konsultasjonstime hos Fornebu kl. og Colosseum kl. Grunnen til at jeg droppet Nobel kl. var fordi de ikke gikk inn via armhulen, og vanligvis bare la protesen over brystmuskelen. Greit å ha luket bort de som ikke utfører de inngrep man ønsker. Vil helst ha inngrep via armhulen, men er åpen for under brystet - men jeg ønsker ingen stygge arr, så jeg er skeptisk. I tillegg øsnker jeg naturlige pupper - Ingen Pamela. Selv er jeg 1,76m og 62 kg. Før konsultasjon ser jeg for meg innlegg på ca. 250-300 cc, runde/glatte. Vet ikke hvilken bredde og type jeg skal velge. Det viktigste er at de ser naturlig ut og at de stemmer med kroppsbygningen min. Hører gjerne fra andre ferdig-ammende mødre med erfaringer.

Gjest boobies

Jeg var enda tynnere enn deg da jeg gjorde det og la inn 275. Synes det var akkuarat passe. Dessuten la de inn innlegg med mindre omkrets, 12 isteden for 15 cm da jeg var redd for å få dem "undre armene".

Jeg har ikke lagt innlegget under muskelen, i begynnelsen var det bølgete rundt kanten, det er blitt borte nå. Men jeg kan kjenne kanten enda. Men jeg har ikke underhudsfett, ikke nå heller selv om jeg har lagt på meg. Jeg er 170 høy og veide 44 kg da jeg gjorde det, nå veier jeg 54-56 kg. Regner ikke å legge på meg noe mer for det er den samme vekten jeg har hatt de siste 20 årene.

U\t

Annonse

Takker så mye for svar, godt å høre fra andre i samme situasjon. Er jo liksom ikke det samme som å kjøpe seg et par bukser da :) Har en time på Volvat i morgen også. Kan vel like godt sjekke der også når jeg nå først er i gang. Det er en kvinnelig kirurg som utfører det der. Jeg har hørt litt rundt at det visst nok ikke er så vanlig å legge inn fra armhulen lengre ? Det er helt klart vanligst under brystet. Lurer på om jeg går for det jeg. Tror kanskje 275 CC er passe for meg ja.Spent å se på Volvat i morgen. Kan legge inn tilbakemld. om det er ønskelig

klems

Gjest boobies

Takker så mye for svar, godt å høre fra andre i samme situasjon. Er jo liksom ikke det samme som å kjøpe seg et par bukser da :) Har en time på Volvat i morgen også. Kan vel like godt sjekke der også når jeg nå først er i gang. Det er en kvinnelig kirurg som utfører det der. Jeg har hørt litt rundt at det visst nok ikke er så vanlig å legge inn fra armhulen lengre ? Det er helt klart vanligst under brystet. Lurer på om jeg går for det jeg. Tror kanskje 275 CC er passe for meg ja.Spent å se på Volvat i morgen. Kan legge inn tilbakemld. om det er ønskelig

klems

Ja gjør det, jeg venter spent!

Lykke til!!

Gjest blomma

Hei - tenkte bare jeg skulle tipse litt ang str. Selv er jeg 166 og veier 50 kg. Har lagt inn 225 i begge, og de er passe store til meg. De forsøkte på 275, men det ble for mye. Jeg hadde sagt klart fra på forhånd at jeg ikke ønsket noen kjempepupper, bare noen som så naturlig ut for kroppen min. Pupper som står rett ut, og har en "kant" på oversiden nå man ikke har på bh, synes jeg ser veldig unaturlig ut.

Det kommer jo også endel an på hvordan brystene ser ut i utgangspunktet også. Har man mye løs hud, mye "tomrom", så er det jo plass til mer. Selv hadde jeg relativt faste bryster, på tross av at jeg har ammet to barn, og de forandret seg ikke nevneverdig etter ammingen heller.

De med mye løs hud er bedre "kandidater" enn de med fastere hud.

Det høres fornuftig ut å legge protesene under muskelen, i og med at du er så tynn. Skulle egentlig ønske jeg også hadde gjort det, men kirurgen min syntes ikke resultatet ble så bra da, så han ville ikke anbefale det til meg.

Har "bølger" rundt kanten på brystene, men de synes bare når jeg bøyer meg. Hadde jeg fått de under muskelen, ville jeg ikke hatt "bølger". Men jeg har hørt det er en mulighet for at de forsvinner mer eller mindre etter hvert - så jeg håper:-) Ellers er jeg veldig fornøyd - har gått fra en LITEN 70A til en 70C:-)

Lykke til med nye pupper!

Hei - tenkte bare jeg skulle tipse litt ang str. Selv er jeg 166 og veier 50 kg. Har lagt inn 225 i begge, og de er passe store til meg. De forsøkte på 275, men det ble for mye. Jeg hadde sagt klart fra på forhånd at jeg ikke ønsket noen kjempepupper, bare noen som så naturlig ut for kroppen min. Pupper som står rett ut, og har en "kant" på oversiden nå man ikke har på bh, synes jeg ser veldig unaturlig ut.

Det kommer jo også endel an på hvordan brystene ser ut i utgangspunktet også. Har man mye løs hud, mye "tomrom", så er det jo plass til mer. Selv hadde jeg relativt faste bryster, på tross av at jeg har ammet to barn, og de forandret seg ikke nevneverdig etter ammingen heller.

Det høres fornuftig ut å legge protesene under muskelen, i og med at du er så tynn. Skulle egentlig ønske jeg også hadde gjort det, men kirurgen min syntes ikke resultatet ble så bra da, så han ville ikke anbefale det til meg.

Har "bølger" rundt kanten på brystene, men de synes bare når jeg bøyer meg. Hadde jeg fått de under muskelen, ville jeg ikke hatt "bølger". Men jeg har hørt det er en mulighet for at de forsvinner mer eller mindre etter hvert - så jeg håper:-) Ellers er jeg veldig fornøyd - har gått fra en LITEN 70A til en 70C:-)

Greit å høre med folk med erfaring på området:

- hvordan hadde du det etter operasjonen?

- hadde du små barn? Evt. kunne du løfte de?

- Når normaliserte livet seg og når gikk hevelsen over?

- hvilken klinikk var du hos?

Nå vet ikke jeg hvor lenge du har hatt dine, men jeg bruker nesten aldri bh så nå står de ikke lenger rett ut, så de ser mer "normale" ut. De henger ikke altså. Det er jeg ikke interessert i.

Annonse

Gjest puppe

puppene dine veier litt :) så kanksje det også teller ut på vekta hihi :))

Tusen takk for svar. Var på volvat i dag til konsultasjon. Virket meget dyktig hun kirurgen, var kanskje litt vel effektiv og korrekt..? Fikk mye mere sykehusfølelse der men de er nok veldig finke. Fikk vite at hun opererer denne type fra 1 til 4 ganger pr.uke. Hun anbefalte 230-260 cc på meg. Kankje en av hver da jeg har et lite og et stort bryst. Fikk også beskjed her om at hun ville legge under muskelen. Nå har alle tre kirurger jeg har møtt vært veldig klar på at jeg må gå under muskelen så da er den grei. Litt vondere, litt mer risiko men bedre resultat på min tynne skrott :) Da står jeg igjen med to alternativer. dropper Nobel og velger enten Volvat neste uke eller Fornebu etter påske. Jippi gleder meg. Har ikke så veldig faste bryster lengre og endel hud selv om de er små. Legen på Forenbu kommenterte dette så da betyr kanskje det at jeg har mere plass som ble nevnt her. Hun på Volvat sa det var enklere for henne å gå inn under brystet når hun skulle legge under muskelen. Han på fornebu foretrakk brystvorten da han sa det ville bli usynlige arr der (kriteriet er visstnok at en ikke har veldig små brystvorter) Kirurgen på Fornebu er ny der. Spurte litt om bakgrunnen hans: tidligere overlege på Rikshospitalet og jobber nå freelance (tjener bedre da :) på fornebu og UNN i Trømsø. Iflg. sykepleieren skal han være særdeles dyktig. Han er spesielt god på å finne best løsning for hver enkelt. Tja itte vet jeg. Heller vel kanskje mot fornebu. Prismessig er de likt..

Tusen takk for svar. Var på volvat i dag til konsultasjon. Virket meget dyktig hun kirurgen, var kanskje litt vel effektiv og korrekt..? Fikk mye mere sykehusfølelse der men de er nok veldig finke. Fikk vite at hun opererer denne type fra 1 til 4 ganger pr.uke. Hun anbefalte 230-260 cc på meg. Kankje en av hver da jeg har et lite og et stort bryst. Fikk også beskjed her om at hun ville legge under muskelen. Nå har alle tre kirurger jeg har møtt vært veldig klar på at jeg må gå under muskelen så da er den grei. Litt vondere, litt mer risiko men bedre resultat på min tynne skrott :) Da står jeg igjen med to alternativer. dropper Nobel og velger enten Volvat neste uke eller Fornebu etter påske. Jippi gleder meg. Har ikke så veldig faste bryster lengre og endel hud selv om de er små. Legen på Forenbu kommenterte dette så da betyr kanskje det at jeg har mere plass som ble nevnt her. Hun på Volvat sa det var enklere for henne å gå inn under brystet når hun skulle legge under muskelen. Han på fornebu foretrakk brystvorten da han sa det ville bli usynlige arr der (kriteriet er visstnok at en ikke har veldig små brystvorter) Kirurgen på Fornebu er ny der. Spurte litt om bakgrunnen hans: tidligere overlege på Rikshospitalet og jobber nå freelance (tjener bedre da :) på fornebu og UNN i Trømsø. Iflg. sykepleieren skal han være særdeles dyktig. Han er spesielt god på å finne best løsning for hver enkelt. Tja itte vet jeg. Heller vel kanskje mot fornebu. Prismessig er de likt..

Hva het den nye legen på Fornebuklinikken. Jeg har time der om noen uker, og vil ha den beste legen....

Ikke at det betyr så mye, men hvilken pris har du fått?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...