Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest blomma

Greit å høre med folk med erfaring på området:

- hvordan hadde du det etter operasjonen?

- hadde du små barn? Evt. kunne du løfte de?

- Når normaliserte livet seg og når gikk hevelsen over?

- hvilken klinikk var du hos?

Har ikke så små barn at de må bæres, så den delen gikk greit. De vet ingenting, og har heller ikke lagt merke til noe. Men så har jeg da også brukt BH'er med innlegg i mange år...

Jeg følte meg i relativt god fysisk form etter ca en uke, hvis jeg unngikk å gjøre noe særlig. Gikk greit å lage en enkel middag, ordne ungene og kjøre dem til skolen osv, men å f.eks henge opp tøy og støvsuge var helt uaktuelt før etter ca 3 uker.

Viktig å ta det med ro mht resultatet! Hard kapsel kan komme av at man har anstrengt seg for mye i begynnelsen. En god regel er vel at man skal stoppe med det man gjør straks man kjenner smerte - aldri presse seg til å fullføre.

Jeg ble operert hos dr. Andenes i Moss. Han er kjempehyggelig, nøktern og tillitvekkende:-)

Gjest blomma

Tusen takk for svar. Var på volvat i dag til konsultasjon. Virket meget dyktig hun kirurgen, var kanskje litt vel effektiv og korrekt..? Fikk mye mere sykehusfølelse der men de er nok veldig finke. Fikk vite at hun opererer denne type fra 1 til 4 ganger pr.uke. Hun anbefalte 230-260 cc på meg. Kankje en av hver da jeg har et lite og et stort bryst. Fikk også beskjed her om at hun ville legge under muskelen. Nå har alle tre kirurger jeg har møtt vært veldig klar på at jeg må gå under muskelen så da er den grei. Litt vondere, litt mer risiko men bedre resultat på min tynne skrott :) Da står jeg igjen med to alternativer. dropper Nobel og velger enten Volvat neste uke eller Fornebu etter påske. Jippi gleder meg. Har ikke så veldig faste bryster lengre og endel hud selv om de er små. Legen på Forenbu kommenterte dette så da betyr kanskje det at jeg har mere plass som ble nevnt her. Hun på Volvat sa det var enklere for henne å gå inn under brystet når hun skulle legge under muskelen. Han på fornebu foretrakk brystvorten da han sa det ville bli usynlige arr der (kriteriet er visstnok at en ikke har veldig små brystvorter) Kirurgen på Fornebu er ny der. Spurte litt om bakgrunnen hans: tidligere overlege på Rikshospitalet og jobber nå freelance (tjener bedre da :) på fornebu og UNN i Trømsø. Iflg. sykepleieren skal han være særdeles dyktig. Han er spesielt god på å finne best løsning for hver enkelt. Tja itte vet jeg. Heller vel kanskje mot fornebu. Prismessig er de likt..

Glemte å si at en annen fordel med å legge protesen under muskelen, er at det er mindre sjanse for at det dannes hard kapsel:-)

Har du forresten snakket med legene om hvorvidt det er større sjanse for nedsatt følsomhet i bystvortene hvis du velger å gå inn via dem?

Hei Zelia. Jeg vil absulutt anbefale deg å gjøre et snitt på undersiden av brystet i stedet for gjennom brystvorten. Det skal gi mindre fare for tap av følelse. Selv fikk jeg innleggene lagt inn gjennom et snitt i armhulen, noe som (desverre) ikke er så vanlig i Norge. Jeg gjorde det i USA.

Når det gjelder størrelse, skal du heller ta i litt enn å være for forsiktig, er mitt råd. Brystene "setter" seg liksom litt etter en stund og virker litt mindre enn rett etter operasjonen(da er du også hoven). Mine er på 425 ml og jeg er veldig godt fornøyd! Det blir ikke helt riktig som noen sier at du kan holde en pose med den mengde vann for å se på størrelsen. Protesene legger seg anderledes og virker mindre. Uansett, lykke til!

Hei Zelia. Jeg vil absulutt anbefale deg å gjøre et snitt på undersiden av brystet i stedet for gjennom brystvorten. Det skal gi mindre fare for tap av følelse. Selv fikk jeg innleggene lagt inn gjennom et snitt i armhulen, noe som (desverre) ikke er så vanlig i Norge. Jeg gjorde det i USA.

Når det gjelder størrelse, skal du heller ta i litt enn å være for forsiktig, er mitt råd. Brystene "setter" seg liksom litt etter en stund og virker litt mindre enn rett etter operasjonen(da er du også hoven). Mine er på 425 ml og jeg er veldig godt fornøyd! Det blir ikke helt riktig som noen sier at du kan holde en pose med den mengde vann for å se på størrelsen. Protesene legger seg anderledes og virker mindre. Uansett, lykke til!

Takk for svar. Ja tenker på at det nok er det lureste å legge under brystet istedetnlig for brystvorten. Har ikke lest om noen her inne som har gjort det så det virker ikke som det er så vanlig heller da. Stemmer det at arret knapt blir synlig under brystet? Nå har jeleder jeg me fått time til operasjon. Skal under kniven 15/4 så nå gleder jeg meg skikkelig og gruer meg litt..

:)

Gjest go4it

Takk for svar. Ja tenker på at det nok er det lureste å legge under brystet istedetnlig for brystvorten. Har ikke lest om noen her inne som har gjort det så det virker ikke som det er så vanlig heller da. Stemmer det at arret knapt blir synlig under brystet? Nå har jeleder jeg me fått time til operasjon. Skal under kniven 15/4 så nå gleder jeg meg skikkelig og gruer meg litt..

:)

Jeg har lagt inn mine via et snitt i underkant av brystet og det knapt synlig, dvs, du må se etter for å se det.

Annonse

mystica eterna

Hei! Jeg operert meg på Colosseum for 3 uker siden, gjennom brystvorten. Vet jo enda ikke hvordan arret blir, men følelsen er i vert fall ikke blitt borte!Den er heller sterkere, men det går nok over etter hvert.Bare spør meg hvis du lurer på noe:0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...