adalore Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Håpre virkelig at du kan hjelpe meg med dette.Jeg har hatt vondt i knærne siden i 98,er 24 år. Har vært hos legen min,har fått prøvd Brexidol men reagerte kraftig på disse slik at det måtte jeg avslutte.Har vært i MR og tatt blodprøver men han har ikke funnet noe.Får forferdelig vondt,selv v små belastninger.Kan ikke gå lengre turer,da får jeg kraftige smerter i noen dager. Både bestemora mi og faren min har artrose og leddgikt.Er dette arvelig? Kan man bare få artrose når man blir gammel? og vil leddgikt vises på blodprøver uansett.Har spurt legen min flere ganger om å bli henvist til spesialist,men han ser ikke hensikten i dette da han ikke kan finne noe.Han sier det kan være en irritasjon i kneleddet.Skal jeg bare roe meg ned med dette? Er omsorgsarb.og sliter fælt med løft o.l.Har ikke jobbet på 2 år,da jeg har vært hjemme med sønnen min.Hva kan jeg gjøre for å ikke ha vondt bare jeg går opp trappa hjemme??? Håper virkelig at du\noen kan hjelpe meg...Føler at jeg ikke blir trodd! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140409-vondt-i-kn%C3%A6rne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonil Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Jeg vil råde deg osgå til å prøve naprapat. Datteren min fikk en kneskade, hos legen fikk hun brexidol, uten at de hjalp særlig mye. Naprapaten vil undersøke deg nøye, og gi den behandling som kan hjelpe deg. Verdt et forsøk i allefall. Datteren min ble smertefri etter 2 behandlinger. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140409-vondt-i-kn%C3%A6rne/#findComment-880725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjenner til det der ja Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Det kan fort være en irritasjon i kneleddet. Jeg sliter også med det. Fikk det for en 10-12 år siden. Resultatet er at brusken bak kneskåla er litt "rufsete" og gnager på vevet rundt, sånn at det lett blir betent ved belastning. Jeg går i lange perioder på Voltaren 1-3 ganger daglig. Så kan det gå bra en periode, og så er det fram med pillene igjen. Det er dessverre en lidelse som ikke forsvinner igjen av seg selv. Det man kan gjøre er enten at noe av brusken fjernes ved kirurgisk inngrep, eller at man får kunstig kneledd. Ulempen med førstnevnte er at brusken på sikt oftest vil flise seg opp igjen, og tilslutt er det ingen brusk igjen - og da er du over på sistnevnte, nemlig protese. Proteser har begrenset levetid og anbefales ikke før man er "godt voksen", for å si det sånn. Men har du daglige plager må du be legen om betennelsesdempende medikamenter. Voltaren er veldig greit å bruke, har sjelden bivirkninger, er ikke avhengighetsskapende, og kan brukes over lang tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140409-vondt-i-kn%C3%A6rne/#findComment-880730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.