Gå til innhold

Langtidsbruk av Rivotril


BjørnOve

Anbefalte innlegg

Har prøvd Rivotril mot tinnitus (øresus), 2 mg hver kveld. Og det hjelper helt klart (fungerer glimrende som sovemedisin også)Øresusen blir redusert og jeg blir mye mindre følsom for visse typer ekstern støy (spesielt viftestøy er rene tortur for meg)

Det lengste jeg har brukt denne medisinen er 6 uker. Den eneste bivirkningen jeg merket var en slags tristhetsfølelse. Vil ikke kalle det depresjon, men det er ingen tvil om at Rivotril gjorde noe med min livslyst. På den annen side vil jo også øresus redusere livslysten og kan også hos mange føre til både depresjon og angst.

Jeg valgte å ikke fortsette med Rivotril pga av denne bivirkningen. Etterhvert har jeg dessuten blitt såpass vant til øresusen at jeg fint klarer å leve med den, selv om man føler seg litt deppa til tider.

Ser at flere her i forumet bruker Rivotril for forskjellige plager. Noen som har opplevd en slik bivirkning som jeg har beskrevet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det har jeg ikke. Vet den virker stemningsstabeliserende og så er den super mot nervesmerter. Men det var jo en høy dose du spiste da. Jeg startet med 2 x 0,5mg. Kan du ikke sette ned dosen litt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke. Vet den virker stemningsstabeliserende og så er den super mot nervesmerter. Men det var jo en høy dose du spiste da. Jeg startet med 2 x 0,5mg. Kan du ikke sette ned dosen litt da?

Joda, jeg vet at 2 mg per dag er en relativt høy dose, men for å få den ønskede effekt så ser det ut til at jeg trenger så mye. Første gang jeg prøvde Rivotril for søvnvansker så var 0.5 mg nok for å få sove. men allerede etter en uke måte dosen dobles.

1 mg om kvelden nå gjør meg avslappet, men ikke særlig søvnig. For tinnitus vil ikke 1 mg bety noe fra eller til. Det er nok nødvendig med 1.5 - 2 mg for å få den ønskede effekten.

Som sagt bruker jeg ikke Rivotril nå lenger. Er annen årsak til å ikke begynne igjen med denne medisine er jo nettopp at jeg trenger en relativ høy dose for den ønskede effekt. Og siden avhengighet øker med store doser så bestemte jeg meg for at jeg ikke ville be legen om ny resept.

Men jeg må innrømme at det hadde vært bra å hatt noe Rivotril de gangene jeg har probelemer med søvnen. Som sovemedisin er den rett og slett glimrende. Og brukt en gang i blant har den jo ingen bivirkninger på meg ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Joda, jeg vet at 2 mg per dag er en relativt høy dose, men for å få den ønskede effekt så ser det ut til at jeg trenger så mye. Første gang jeg prøvde Rivotril for søvnvansker så var 0.5 mg nok for å få sove. men allerede etter en uke måte dosen dobles.

1 mg om kvelden nå gjør meg avslappet, men ikke særlig søvnig. For tinnitus vil ikke 1 mg bety noe fra eller til. Det er nok nødvendig med 1.5 - 2 mg for å få den ønskede effekten.

Som sagt bruker jeg ikke Rivotril nå lenger. Er annen årsak til å ikke begynne igjen med denne medisine er jo nettopp at jeg trenger en relativ høy dose for den ønskede effekt. Og siden avhengighet øker med store doser så bestemte jeg meg for at jeg ikke ville be legen om ny resept.

Men jeg må innrømme at det hadde vært bra å hatt noe Rivotril de gangene jeg har probelemer med søvnen. Som sovemedisin er den rett og slett glimrende. Og brukt en gang i blant har den jo ingen bivirkninger på meg ihvertfall

Har ikke opplevd å bli nedstemt av Rivotril. Derimot blir jeg det big time av Valium.

Men om du har problemer med å sove, finnes det jo alternativer som ikke er vanedannende. F.eks. Tolvon, Vallergan og Nozinan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg vet at 2 mg per dag er en relativt høy dose, men for å få den ønskede effekt så ser det ut til at jeg trenger så mye. Første gang jeg prøvde Rivotril for søvnvansker så var 0.5 mg nok for å få sove. men allerede etter en uke måte dosen dobles.

1 mg om kvelden nå gjør meg avslappet, men ikke særlig søvnig. For tinnitus vil ikke 1 mg bety noe fra eller til. Det er nok nødvendig med 1.5 - 2 mg for å få den ønskede effekten.

Som sagt bruker jeg ikke Rivotril nå lenger. Er annen årsak til å ikke begynne igjen med denne medisine er jo nettopp at jeg trenger en relativ høy dose for den ønskede effekt. Og siden avhengighet øker med store doser så bestemte jeg meg for at jeg ikke ville be legen om ny resept.

Men jeg må innrømme at det hadde vært bra å hatt noe Rivotril de gangene jeg har probelemer med søvnen. Som sovemedisin er den rett og slett glimrende. Og brukt en gang i blant har den jo ingen bivirkninger på meg ihvertfall

Jeg blir ikke engang trøtt jeg. På 1,5 mg om kvelden. Har nettopp økt dosen med =,5 mg men har gått på 1 mg i 3 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...