Gå til innhold

G-krefter

Anbefalte innlegg

Gjest fresilies

For et par år siden ble jeg truffet av en snøball i testiklene, med etterfølgende sykehusopphold. Legen konkluderte med at jeg hadde fått en veskeoppsamling i pungen som følge av denne kraften. Denne veskeoppsamlingen hadde ført til en forandring i det indre trykket, noe som hadde ført til smerter.

Jeg går nå på flyskole i statene, og vi har her en del acroflyging som skal gi oss en pekepinn på hvordan kroppen og flyet fungerer i uvante posisjoner. Problemet mitt er at jeg synes å merke at jeg får litt smerter/ubehag i pungen ved G-belastninger. Vi har foreløpig ikke gjort de mest belastende øvelsene, men jeg frykter at det kan forverre seg ved enda større belastninger. Jeg er ikke helt sikker - det kan være at kroppen generelt er spendt, og at det er derfor jeg opplever det slik. Jeg bekymrer meg også for at jeg kan få "tilbakefall" av dette, og at flygingen kan utløse nye smerter.. Fysisk er jeg ellers i topp form, og alle papirer er i orden. Men dette ene bekymrer meg altså litt..

Er vel neppe særlig mange som har vært i lignende situasjoner, men jeg spør allikevel. ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140433-g-krefter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...