Gå til innhold

alkoholproblem


Gjest lille promille....

Anbefalte innlegg

Gjest lille promille....

Har et problem og det er at jeg drikker veldig mye og hver gang jeg drikker så drikker jeg meg fra sans og samling!!klarer ikke å stoppe når jeg først har begynt og jeg har null kontroll!!var hos legen min i dag til samtale og han vil at jeg skal begynne å ta noen tabletter som heter ANTABUS (brusetabletter) for at jeg skal unngå alkohol.men jeg er så skeptisk til dette,føler meg jo som den verste alkoholikeren!!!hjelp,hva skal jeg gjøre??er det en god ide og ta disse tablettene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det litt på samme måte, men greier meg bedre uten alkohol når jeg er angst og depresjonsfri. tror man må finne ut av og løse disse problemene først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille promille

Jeg har det litt på samme måte, men greier meg bedre uten alkohol når jeg er angst og depresjonsfri. tror man må finne ut av og løse disse problemene først.

takk for svar!!vil veldig gjerne kutte ut alkoholen men det er kjempevanskelig!!hva gjorde du for å kutte det ut??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar!!vil veldig gjerne kutte ut alkoholen men det er kjempevanskelig!!hva gjorde du for å kutte det ut??

Har ikke kuttet helt ut, men det går bedre i de periodene jeg har det "bra". Har gått til psykolog for å få hjelp med angst problemer,det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Har ikke kuttet helt ut, men det går bedre i de periodene jeg har det "bra". Har gått til psykolog for å få hjelp med angst problemer,det hjelper.

Tror jeg ville tatt fatt på angst og depresjonsproblemene mine. Tror du at du bruker alkoholen som en form for selvmedisinering? Som en slags variant av overspising for å døyve det vanskelige, og siden fører det igjen til mer depresjoner og vanskeligheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille promille

Tror jeg ville tatt fatt på angst og depresjonsproblemene mine. Tror du at du bruker alkoholen som en form for selvmedisinering? Som en slags variant av overspising for å døyve det vanskelige, og siden fører det igjen til mer depresjoner og vanskeligheter?

Jo du har nok et poeng der!!jeg vet at jeg sliter og at jeg må få orden på meg selv.Og alkoholen er vel ikke akkurat den beste støtte.....!!men som du sier så blir det en trøst for meg ja.....!!føler at jeg må drikke for å "glemme" at jeg har det vondt!kan jeg slippe unna alle tankene mine noen timer så gjør jeg det....

Men går jevnlig til samtale hos legen min da jeg sliter med angst/depresjon og dette er noe jeg har gjort lenge.men jeg har ikke tørt å si noe om alkoholmisbruket mitt før i dag.......føler jo på en måte at det er godt å endelig få det ut.synes det har vært så pinlig!!men legen satte stor pris på at jeg "åpnet" meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kizza1365380506

Det er kanskje den beste løsningen for deg å ta antabus om du ikke klarer å begrense drikkingen selv. Jeg drikker og litt vel mye i perioder. Men jeg har ingen problemer med å la vær å drikke over lengre perioder. Men nå er jeg godt voksen og har ikke hatt dette "problemet" i mer enn ett par år. Jeg synes du skal nevne det for legen din at du er engstelig for hva som kan skje om du begynner å ta denne medisinen. Det er lov å være skeptisk.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Jo du har nok et poeng der!!jeg vet at jeg sliter og at jeg må få orden på meg selv.Og alkoholen er vel ikke akkurat den beste støtte.....!!men som du sier så blir det en trøst for meg ja.....!!føler at jeg må drikke for å "glemme" at jeg har det vondt!kan jeg slippe unna alle tankene mine noen timer så gjør jeg det....

Men går jevnlig til samtale hos legen min da jeg sliter med angst/depresjon og dette er noe jeg har gjort lenge.men jeg har ikke tørt å si noe om alkoholmisbruket mitt før i dag.......føler jo på en måte at det er godt å endelig få det ut.synes det har vært så pinlig!!men legen satte stor pris på at jeg "åpnet" meg....

Så fantastisk bra at du har endelig åpnet deg for psykologen og fortalte om alkoholen. Jeg sitter her med litt tårer i øyekroken og føler meg rent stolt på dine vegne. I dag har du tatt et langt skritt tror jeg. Håper å få høre mer om hvordan det går med deg. Varme hilsener fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille promille

Så fantastisk bra at du har endelig åpnet deg for psykologen og fortalte om alkoholen. Jeg sitter her med litt tårer i øyekroken og føler meg rent stolt på dine vegne. I dag har du tatt et langt skritt tror jeg. Håper å få høre mer om hvordan det går med deg. Varme hilsener fra meg

Takk for støtten!!det setter jeg pris på:-)

Håper på det beste nå når jeg har begynt å åpne meg mer!!er mye jeg har holdt for meg selv,som absolutt ingen vet om!!

Jeg lover å skrive videre og fortelle hvordan det går!!

hilsen og klem fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...