Gå til innhold

Tredjegr. brannsår -> søke lege??


Gjest Svidd skulder

Anbefalte innlegg

Gjest Svidd skulder

Jeg er en dust som skader meg selv, og nå sitter jeg her med en liten porsjon tredjegrads forbrent skulder - såret er litt mindre enn håndflata mi. Jeg vet fordømt godt at jeg har gjort noe vanvittig dumt, så spar tastaturet for moralprekner er dere snille.

Det eneste jeg lurer på er om jeg bår oppsøke lege i morgen?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd mye nedkjøling - fra kalde omslag til en stek fra fryseren lett innpakket? Det viktigste er nedkjølingen du gjør den første tiden, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Still deg under dusjen med kaldt rennende vann. (Det hadde funket for meg som selvplaging, i hvertfall tidlig på morran).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Du bør nok oppsøke lege og få en brannsalve så du ikke risikerer infeksjon i såret. Dersom du har fulgt de andre rådene du har fått så har du kanskje klart å stoppe brannskaden i dybden. Men oppsøk lege, iallefall om du har store blemmer eller åpne sår.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest epletre

Ja du boer oppsoke lege. Jeg fikk 3. grads forbrenning paa overarmen 7 mnd siden.. Da jeg kom paa sykehuset tre dager etter fikk jeg kjeft for jeg var saa sen!! Hvis ikke saa ta paa salve med antibiotika morgen og kveld og ta banddasje/ gas bind over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Har du prøvd mye nedkjøling - fra kalde omslag til en stek fra fryseren lett innpakket? Det viktigste er nedkjølingen du gjør den første tiden, så vidt jeg vet.

Jeg kjølte ned etter boks ja.

Takk for alle gode råd, stikker til legen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

firebird1365380441

Du bør nok oppsøke lege og få en brannsalve så du ikke risikerer infeksjon i såret. Dersom du har fulgt de andre rådene du har fått så har du kanskje klart å stoppe brannskaden i dybden. Men oppsøk lege, iallefall om du har store blemmer eller åpne sår.

Mvh

3.grads forbrenning er god grobunn for infeksjoner.Du kan legge på Fucidin salvekompress, som er en kompress gjennomtrukket av en salve som inneholder antibiotika.Kompressen er laget sånn at den ikke vil "gro fast" i såret.

Kom deg til lege som snart som mulig - for nettopp å unngå infeksjoner av noe slag.Bakterier som setter seg i brannsår kan være ganske grelle....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Jeg kjølte ned etter boks ja.

Takk for alle gode råd, stikker til legen nå.

Takk for alle rådene om å søke lege!!!

Jeg ble lagt inn på sykehus, hvor jeg fikk operert bort dyptliggende dødt vev under full narkose.

Nå har jeg fått en skamdyr antibiotikakur, så jeg har lært en lekse!!!!!!!

*dumme lille barnslige meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...