Gå til innhold

Nobelclinic

Anbefalte innlegg

Gjest boobies

Hei, er det noen som har vært og fått inn silikon i brystene hos Nobelclinic som vil dele sine erfaringer med meg?

Både gode og dårlige..

Og litt om tiden etter operasjonen..

Er man helt sengeliggende i 1 uke, eller bare noen dager? Jeg har to små barn og trenger derfor å planlegge dette nøye før operasjonen.

Venter på svar, pft!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140538-nobelclinic/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er sengeliggende den dagen du kommer hjem, dagen etter og også neste dag hvis du har anledning. Men den siste dagen er mest for resultatets skyld. Deretter er du ganske pigg igjen og kan gjøre som du pleier.

godt å høre. Synes alle svartmaler smertene etter operasjonen, men det er kanskje fra de som ikke har født? he he... har selv tre barn og kan ikke ligge i senga og dra meg i dagesvis....er det greit å løfte på en 1 åring etter 4-5 dager tror du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140538-nobelclinic/#findComment-881785
Del på andre sider

Gjest Fortsetter med push-up litt til....

godt å høre. Synes alle svartmaler smertene etter operasjonen, men det er kanskje fra de som ikke har født? he he... har selv tre barn og kan ikke ligge i senga og dra meg i dagesvis....er det greit å løfte på en 1 åring etter 4-5 dager tror du?

Har en venninne som opererte seg, og hun fikk vel ikke lov å løfte på noen uker?... Eller var det husarbeid hun ikke skulle gjøre?... Kanskje hun fant på det for å slippe husarbeidet! :-)

Du får nok all informasjon om dette på klinikken. Har selv lurt lenge på å operere meg, men er ikke tøff nok tror jeg. Har ikke A-cup engang, to barn... Hadde kanskje gjort det hvis det bare var den ene gangen, men man må jo ta ut innleggene igjen etter ti-femten år og gjøre alt på ny....

Lykke til, høres kjekt ut å få litt kløft ja! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140538-nobelclinic/#findComment-881798
Del på andre sider

Vet om flere som har gjort det der og er veldig fornøyde. De er jo endel dyrere enn de andre ca 25000.- for vanlig under kjertel og 34000.- under muskel. men lite tips, har hørt at dersom du sier du vurderer andre er de ikke uimotakelig for å gå ned i pris:) Har selv to barn, hvorav ett spedbarn på 10 kilo så unngå løfting kan bli kinkig.. Tror nok det er viktigst med ro de aller første dagene. Greia med å være forsiktig en tid er vel at man kan få problemer med resultatet. Spesielt i forhold til kapseldannelse. Leste at to av tre kapseldannelser skjer i høyre bryst fordi de fleste er høyrehendte og derfor bruker høyrehånden mest. Bruke sunn fornuft og løfte i riktig stilling så går det vel greit. Må det har ikke noe valg :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140538-nobelclinic/#findComment-882382
Del på andre sider

Gjest blomma

Har en venninne som opererte seg, og hun fikk vel ikke lov å løfte på noen uker?... Eller var det husarbeid hun ikke skulle gjøre?... Kanskje hun fant på det for å slippe husarbeidet! :-)

Du får nok all informasjon om dette på klinikken. Har selv lurt lenge på å operere meg, men er ikke tøff nok tror jeg. Har ikke A-cup engang, to barn... Hadde kanskje gjort det hvis det bare var den ene gangen, men man må jo ta ut innleggene igjen etter ti-femten år og gjøre alt på ny....

Lykke til, høres kjekt ut å få litt kløft ja! :-)

Det er ikke sånn at alle må skifte ut innleggene etter 10-15 år - det er veldig individuelt. Det var nok mer regelen før - dagens silikoninnlegg er bedre, og de nyeste har ikke engang vært lenge nok på markedet til at man kan si noe om hvor lenge resultatet vil holde uten at man trenger utskifting.

Jeg kjenner dessuten en som har hatt samme innlegg i snart 20 år uten problemer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140538-nobelclinic/#findComment-885126
Del på andre sider

Annonse

Gjest kanskje slutt på push-up?

Det er ikke sånn at alle må skifte ut innleggene etter 10-15 år - det er veldig individuelt. Det var nok mer regelen før - dagens silikoninnlegg er bedre, og de nyeste har ikke engang vært lenge nok på markedet til at man kan si noe om hvor lenge resultatet vil holde uten at man trenger utskifting.

Jeg kjenner dessuten en som har hatt samme innlegg i snart 20 år uten problemer.

Sier du det?? Hm... Nå fikk jeg ENDA mer lyst til å gjøre det! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140538-nobelclinic/#findComment-885609
Del på andre sider

Hei Jeg gjorde inngrepet for litt over 1 år siden(26 år gammel) på Colosseumklinikken og er veldig godt fornøyd. Jeg hadde født et barn og har alltid hatt relativt små bryst. Du må påregne noe smerter i tiden etter. Det går ganske fort over, men brystene kommer til å være ømme en stund. Det er absolutt overkommelig, så dette bør ikke være avgjørende. Jeg valgte anatomiske silikonproteser og er kjempefornøyd med resultatet, nesten bedre enn jeg håpet på! Jeg var i tvil om størrelsen, men valgte 400 ml som ga meg en fin C-cup. Det er ganske uvant i begynnelsen(positivt uvant!) og brystene er passe faste og holder fasongen perfekt. Jeg føler meg så mye mer feminin nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140538-nobelclinic/#findComment-885820
Del på andre sider

Gjest blomma igjen

Sier du det?? Hm... Nå fikk jeg ENDA mer lyst til å gjøre det! :-)

Jeg skal ikke sitte her og oppfordre deg til å gjøre det, men jeg synes det er viktig å være klar over alle aspekter ved det, både positive og negative, selvfølgelig.

Selv tydde jeg også til pushup'er med innlegg i alle år. Det var bare så inn i hampen stusselig nåe jeg tok den av om kvelden før jeg krøp til sengs. Der borte på stolen ligger puppene mine, liksom...

Det ble såpass ille til slutt at jeg unngikk f.eks å dra på stranda eller i svømmehallen med ungene. Og jeg slo av lyset på soverommet før jeg la meg, og sov med en stor, uformelig pysj. Jeg hatet at mannen min tok på puppene mine, følte bare at de så latterlige ut - nå nyter jeg ikke bare at han ser på dem, men at han tar på dem også:-)

Jeg synes også det var en så vanvittig god følelse å kunne gå i butikken og kjøpe en pen BH og å prøve kjoler uten å tenke på hvordan puppene ville se ut i dem.

Alt dette har forringet livskvaliteten min i så mange år - ikke la det bli sånn for deg hvis du går med de samme tankene og følelsene som jeg gjorde.

Må legge til at jeg har stor respekt for dem som greier å leve med sine bittesmå pupper og likvel være stolte av seg selv. Det er jo selvfølgelig det ideelle! Noen har bare ikke så stor selvtillit, og da synes jeg det må være greit å gjøre noe med problemet.

Spør gjerne mer hvis det er noe mer du lurer på:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140538-nobelclinic/#findComment-886301
Del på andre sider

Gjest boobies

Jeg skal ikke sitte her og oppfordre deg til å gjøre det, men jeg synes det er viktig å være klar over alle aspekter ved det, både positive og negative, selvfølgelig.

Selv tydde jeg også til pushup'er med innlegg i alle år. Det var bare så inn i hampen stusselig nåe jeg tok den av om kvelden før jeg krøp til sengs. Der borte på stolen ligger puppene mine, liksom...

Det ble såpass ille til slutt at jeg unngikk f.eks å dra på stranda eller i svømmehallen med ungene. Og jeg slo av lyset på soverommet før jeg la meg, og sov med en stor, uformelig pysj. Jeg hatet at mannen min tok på puppene mine, følte bare at de så latterlige ut - nå nyter jeg ikke bare at han ser på dem, men at han tar på dem også:-)

Jeg synes også det var en så vanvittig god følelse å kunne gå i butikken og kjøpe en pen BH og å prøve kjoler uten å tenke på hvordan puppene ville se ut i dem.

Alt dette har forringet livskvaliteten min i så mange år - ikke la det bli sånn for deg hvis du går med de samme tankene og følelsene som jeg gjorde.

Må legge til at jeg har stor respekt for dem som greier å leve med sine bittesmå pupper og likvel være stolte av seg selv. Det er jo selvfølgelig det ideelle! Noen har bare ikke så stor selvtillit, og da synes jeg det må være greit å gjøre noe med problemet.

Hei, jeg kunne så godt som skrevet det du sier selv...

Nå er ikke spørsmålet om jeg skal eller ikke...

(Skal under kniven i morgen)

Jeg bare lurer på om det er flere enn meg som føler at det blir litt sånn samlebånd

"aktig" på disse klinikkene?

Håper de ikke bare er ute etter pengene våre..

Nei, nå er det vel mest nervøsiteten som kicker inn her..

Gruer meg litt til smertene etterpå, men jeg får ta tiden til hjelp så er det kanskje glemt til sommern når jeg sprader rundt i en bikini som går utover og ikke innover.. He he

Håper ettåringen er grei og lærer seg å gå litt brennkvikt!

Klem fra boobies med sommerfugler i magen!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140538-nobelclinic/#findComment-888064
Del på andre sider

Gjest boobies

Hei Jeg gjorde inngrepet for litt over 1 år siden(26 år gammel) på Colosseumklinikken og er veldig godt fornøyd. Jeg hadde født et barn og har alltid hatt relativt små bryst. Du må påregne noe smerter i tiden etter. Det går ganske fort over, men brystene kommer til å være ømme en stund. Det er absolutt overkommelig, så dette bør ikke være avgjørende. Jeg valgte anatomiske silikonproteser og er kjempefornøyd med resultatet, nesten bedre enn jeg håpet på! Jeg var i tvil om størrelsen, men valgte 400 ml som ga meg en fin C-cup. Det er ganske uvant i begynnelsen(positivt uvant!) og brystene er passe faste og holder fasongen perfekt. Jeg føler meg så mye mer feminin nå.

Hei, jeg synes det høres mye ut, jeg?!

Jeg får vel ikke plass til mer enn 275 cc tenker jeg....

Henger de ikke mye når det blir litt størrelse på de?

Hilsen Uvitende...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140538-nobelclinic/#findComment-888067
Del på andre sider

Hei, jeg synes det høres mye ut, jeg?!

Jeg får vel ikke plass til mer enn 275 cc tenker jeg....

Henger de ikke mye når det blir litt størrelse på de?

Hilsen Uvitende...

Det er nok ganske individuelt hva man har "plass" til, men huden vil oftest tilpasse seg, selvsagt innenfor visse grenser.

Mine henger ikke mye, det er viktig at du bruker en god og solid BH med god støtte, spesielt når du er i mye bevegelse som trening osv. Har alltid vært glad jeg gjorde det, og har ikke angret et sekund.

Bare du vet hva du vil ha, men tenk på at mange angrer i etterkant på at de tok litt for lite...

Se på bilder på www.qvinna.info , det kan være nyttig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140538-nobelclinic/#findComment-888110
Del på andre sider

Gjest boobies

Det er nok ganske individuelt hva man har "plass" til, men huden vil oftest tilpasse seg, selvsagt innenfor visse grenser.

Mine henger ikke mye, det er viktig at du bruker en god og solid BH med god støtte, spesielt når du er i mye bevegelse som trening osv. Har alltid vært glad jeg gjorde det, og har ikke angret et sekund.

Bare du vet hva du vil ha, men tenk på at mange angrer i etterkant på at de tok litt for lite...

Se på bilder på www.qvinna.info , det kan være nyttig.

Ble enig med kirurgen om 260. Skal inn i dag, er kanskje lurt å gå for 275 hvis det ikke er for sent...

Det er jo bare 15 cc i forskjell, det er jo ikke mye...

Tenk på meg kl 13 i dag, da er jeg i drømmeland!!

(Er litt smånervøs nå ja..)

Mvh liten b-cup going on c!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140538-nobelclinic/#findComment-888459
Del på andre sider

Annonse

mystica eterna

Hei, jeg kunne så godt som skrevet det du sier selv...

Nå er ikke spørsmålet om jeg skal eller ikke...

(Skal under kniven i morgen)

Jeg bare lurer på om det er flere enn meg som føler at det blir litt sånn samlebånd

"aktig" på disse klinikkene?

Håper de ikke bare er ute etter pengene våre..

Nei, nå er det vel mest nervøsiteten som kicker inn her..

Gruer meg litt til smertene etterpå, men jeg får ta tiden til hjelp så er det kanskje glemt til sommern når jeg sprader rundt i en bikini som går utover og ikke innover.. He he

Håper ettåringen er grei og lærer seg å gå litt brennkvikt!

Klem fra boobies med sommerfugler i magen!!!

Hei boobies.Håper det gikk bra med operasjonen din! Jeg tok en selv for 3 uker siden så du kan bare spørre meg om det er noe.Jeg er veldig fornøyd, de er virkelig blitt fine, men nå etter at hevelsen er gått ned, angrer jeg likevel litt på at jeg ikke la inn mer enn 230ml..skulle ønske jeg hadde fått mer kløft og ikke bare "sidefyll".Er det noen der ure som vet om dette går inn under ett års garantien, slik at jeg kan få ny oiperasjon gratis????Jeg lurer også på om du (eller noen andre) vet om det er sant at man helst ikke skal bruke push-up og spile-bh etter brystforstørrelse.Har hørt at dette kan forskyve protesen og lage folder...men skal jeg få kløften min må jeg bruke push-up, ellers er jeg redd jeg må under kniven igjen...Please gi meg råd-anyone(";)!Klem til alle brystopererte

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140538-nobelclinic/#findComment-891793
Del på andre sider

Gjest Operere eller ikke

Hei Blomma, og takk for svaret ditt!

Jeg har som deg mange ganger ønsket at jeg bare hadde LITT mer sånn at jeg kunne f.eks. ha sånn trekant bh til bikini, eller stroppeløs topp, eller halternekk som det heter. Alt dette ser jo helt idiotisk ut på meg, så jeg har som regel topper hvor jeg kan ha push up under.

Husker jeg skulle ta mål for å kunne kjøpe bh på postordre fra usa, og da endte jeg altså opp med å komme ut i MINUS. (Man skulle trekke fra omkretsen rundt bryst fra omkrets under bryst samt to cm i tillegg eller noe...). Så de hadde ingen cup som passet meg nei... :-) Måtte le også.

Jeg er ellers høy og slank, så brystene står vel litt i forhold til resten av kroppen. Men legger jeg på meg blir ikke brystene større, har prøvd det...

Som du sier: Det er noe med det at man skal kunne være stolt av kroppen som den er, og mannen min synes de er akkurat slik han vil ha de. Kan ikke skjønne det men...

Så jeg er vel litt i kamp med meg selv: Skal jeg stå for mine idealer - nemlig at man skal være glad for det man har, eller skal jeg unne meg selv å føle meg mer kvinnelig og at det er fantastisk å kjøpe undertøy og kjoler! Det verste plagget er vel badedrakt. Bikini kommer jo med push up nå, men badedrakt gjør meg HELT flat. Jeg mener det. Som datteren min på 4 år. Da blir jeg litt deprimert.

Tenker også litt på det med at nå er det INGEN som ser på meg pga. brystene, noe jeg synes er bra. Hadde blitt skikkelig stressa hvis folk jeg jobbet med plutselig begynte å se på brystet mitt istedenfor ansiktet... hehe.

Vi får nå se. Tror kanskje jeg kommer til å gjøre det på sikt, må bare vente til det er mer alment akseptert - slik som regulering på tennene f.eks. Det er jo faktisk noe mange gjør kun for kosmetiske grunner, men ingen tenker vel to ganger over det.

Samt: Øver meg på å ikke bry meg så mye om hva alle andre måtte mene, men et er vanskelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140538-nobelclinic/#findComment-892489
Del på andre sider

Hei boobies.Håper det gikk bra med operasjonen din! Jeg tok en selv for 3 uker siden så du kan bare spørre meg om det er noe.Jeg er veldig fornøyd, de er virkelig blitt fine, men nå etter at hevelsen er gått ned, angrer jeg likevel litt på at jeg ikke la inn mer enn 230ml..skulle ønske jeg hadde fått mer kløft og ikke bare "sidefyll".Er det noen der ure som vet om dette går inn under ett års garantien, slik at jeg kan få ny oiperasjon gratis????Jeg lurer også på om du (eller noen andre) vet om det er sant at man helst ikke skal bruke push-up og spile-bh etter brystforstørrelse.Har hørt at dette kan forskyve protesen og lage folder...men skal jeg få kløften min må jeg bruke push-up, ellers er jeg redd jeg må under kniven igjen...Please gi meg råd-anyone(";)!Klem til alle brystopererte

Har hørt at man ikke skal bruke BH med spiler, men dette kan du sikkert høre med legen om også. Push up skal vel ikke være et problem, alle stjernene i Hollywood bruker det jo! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140538-nobelclinic/#findComment-892497
Del på andre sider

Jeg kjenner meg sånn igjen på det du skriver. Orker ikke gå på stranda, må alltid prøve tusen overdeler før jeg finner en som ikke får meg til å se helt latterlig ut, vrir meg unna når mannen min tar på meg, kan aldri kjøpe klær uten at jeg må tenke på hvordan puppene ikke ser for tåpelig ut - eller mangel på pupper....

Jeg tror mange ville fått sjokk om de så meg naken ---"så flat"???? Nå har jeg gått med push-up siden ungdomsskolen (med unntak av 3 ammeperioder) - Nå er det nok - jeg er lei av ikke å ha noen pupper. Nå gjør jeg som dere. Har ennå tilgode å høre at noen angrer!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140538-nobelclinic/#findComment-893609
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...