Gjest hvaERdet? Skrevet 2. januar 2001 Del Skrevet 2. januar 2001 Jeg har ikke følt meg bra i hele høst. For det første:trøtthet. Da jeg var på ferie i september var det to netter at jeg like før jeg sovnet kjente prikkinger og stikkinger i armer og bein. Nummenhet. Også et intenst skjelveanfall. Vann i kroppen. Så kom jeg hjem, glemte det nesten helt til det begynte konstante rykkinger/prikkinger i ansiktet. Det gjorde meg sprø, så jeg bestilte legetime. Masse intense ledd-/kroppssmerter som flyttet på seg i hele kroppen. Legen sa psykisk, jeg IKKE enig, har ikke problemer. Jeg lurte bl.a. på borrelia. I sommeren som var hadde jeg nemlig noe uforklarlig på hjertet, kom plutselig og var så intenst at jeg ikke kunne ligge på v. side i to netter. Utstråling, og veldig intenst og stikkende. Jeg ville se om det gikk over pga. skulle til asia senere i uken. Etter fire dager var det meste over. (Har testa stoffskiftet, fine prøver.) Den ene borreliaprøva var pos., men lavt nivå. Tilbake etter fire uker, med følgende nye symptom: Hovne, stive, røde fingerledd om morgenene (men leddgiktprøva jeg hadde tatt var neg.). Har hatt dette før også. Intense kroppssmerter, noen dager feber, høy puls 100-120, iskalde føtter og hender, arytmisk puls, mange ganger kunne jeg høre den hoppa mye over slag osv. Konstante muskelkramper, dette var intenst og musklene i bein, armer, mage osv. dirret kontinuerlig, føltes som et jordskjelv i kroppen.Alt dette over flere uker. Blant annet. Senking er normal og legen mener fortsatt jeg er hysterisk. Er jeg det? Har nesten aldri vært hos lege før, er IKKE hypokonder, og ikke stressa.Tok ny borreliaprøve, nå også pos. men legen bryr seg ikke! Jeg ga opp, men så beg. rare "rykkinger", på en måte overømfintlige reflekser. Ny lege like før jul, som lytta på meg: bilyd på hjertet. Skal til hjertespesialist. Skal jeg blåse i borreliaprøvene? Kan det være leddgikt selv om de prøvene er neg.? Kan jeg mangle vit.? Skal jeg gi meg? Det føltes virkelig som det var et intenst angrep på meg i høst. Nå har jeg hatt dirringene over to måneder. Og hva med fingrene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14059-fl%C3%A5tt-eller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 3. januar 2001 Del Skrevet 3. januar 2001 Til hvaerdet. De fleste som har antistoffer mot borelia er ikke syke, og vil ikke blidet. men forsi du både har uklare leddsmerter og uklare nevrologiske plager, bør man være sikker på at boreliose ikke er årsak. Kanskje er nevrolog den som best kan hjelpe videre. Spinalpunksjon er den eneste sikre måten å stille borelia-diagnose på. Svært lite sannsynlig at hjertebilyden har noe med det andre å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14059-fl%C3%A5tt-eller/#findComment-67894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.