Gå til innhold

Hvorfor gjør psykiateren sånn?? NHD


Gjest olga fra oslo

Anbefalte innlegg

Gjest olga fra oslo

Av og til er psykiateren min "nær" og "varmt" tilstede for meg. Ikke fysisk altså...

Men veldig ofte føler jeg at han trekker seg ekstra tilbake etter de gangene han har vært "nær" og veldig støttende..

Han blir ekstra reservert og tilbakeholden.(føles litt ekkelt..)

Er dette noe han gjør bevisst? Og hvorfor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugge1365380662

Er du sikker på at ikke dette er en opplevelse som du har av situasjonen,mer enn at han faktisk trekker seg tilbake?Har du i bunn og grunn tillit til terapeuten din, vil jeg anbefale at du tar det opp med ham. Dette vil garantert være helt vanlige relasjonelle ting å snakke om i forholdet mellom en pasient og en terapeut. Dette er i hvertfall ikke et spill fra hans side i profesjonelt henseende. Ikke hvis han er normalt oppegående. Snakk med ham du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest olga fra oslo

Er du sikker på at ikke dette er en opplevelse som du har av situasjonen,mer enn at han faktisk trekker seg tilbake?Har du i bunn og grunn tillit til terapeuten din, vil jeg anbefale at du tar det opp med ham. Dette vil garantert være helt vanlige relasjonelle ting å snakke om i forholdet mellom en pasient og en terapeut. Dette er i hvertfall ikke et spill fra hans side i profesjonelt henseende. Ikke hvis han er normalt oppegående. Snakk med ham du.

Ja, dette er jeg nokså sikker på at ikke er bare en opplevelse fra min side.

Jeg tar meg den rett og frihet til å stille spørsmålet til psykiateren her inne.

Jeg tror psykiateren gjør dette bevisst. Og han er faktisk meget oppegående!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Ja, dette er jeg nokså sikker på at ikke er bare en opplevelse fra min side.

Jeg tar meg den rett og frihet til å stille spørsmålet til psykiateren her inne.

Jeg tror psykiateren gjør dette bevisst. Og han er faktisk meget oppegående!!

Hvis du kjenner i hele deg at dette er noe han faktisk gjør bevisst, så ville jeg fortsatt tatt dette opp med ham. Om ikke annet for å få en forklaring på hvorfor han gjør dette. Jeg håper du får svar fra eksperten vår, og du har sælvfølgelig rett til å stille disse spørsmålene her.Hvis du ble irritert over noe jeg skrev, så hadde det kanskje den misjonen at du virkelig fikk kjent på nettopp dette, og hva du tror virkelig skjer. Hadde det vært meg måtte psykiateren min hatt en meget god forklaring, ellers hadde jeg nok funnet meg en annen. Og uansett ekspertuttalelser fra andre, hadde nok jeg blitt gående og gruble over dette hvis jeg ikke hadde tatt det opp med ham. Uansett skriver jeg ting i beste mening, og jeg håper at du får en fruktbar terapisituasjon fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje mest sannsynlig at han igjen inntar en "nøytral" posisjon, og at han kanskje er opptatt av å ikke gi deg "falske forhåpninger". Dersom noe har vært veldig nært og opprivende, så kan den nøytrale holdningen oppleves som en ganske stor kontrast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...