MAGJ Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Har `en/to "klump(er)" i magen...ligger rett ved/under ribbena mot sidene. Klumpene er ikke synlige på utsiden/buler ikke ut i huden, men "hopper" ut og inn ved trykk og kommer i klem når jeg sitter lent mot sidene. Har hatt dette siden 13 års-alderen, er nå 24. Har blitt mer merkbare med tiden, tidl. kjentes det bare på den ene siden, og kun når jeg satt. Har blitt større, og kjennes nå også når jeg står/ligger.Vond innimellom. Legen min mente det var en brokk, men har ikke udersøkt eller kjent på den ??? Har i ettertid lest om lyske/navle og lårbrokk, men ingenting om brokk rett under ribbena ? er dette, i tilfelle `en eller to ? Hva kan det ellers være ? MVH MAGJ 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Muligens kan dette være brokk der magemuskler fester under ribbene. brokk kommer oftest der muskelfibre av ulik retning krysser, eller der musklene festes mot ben. Små brokk gjøres sjelden noe med, medmindre de er vonde eller er kosmtisk skjemmende. Brokk øker i størrelse ved bruk av bukpressen, f.eks sit-ups. En mulig annen årsak kan være fettkuler. Synes du kan få legen din til å stille sikker diagnose. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.