Gjest pomona Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Hei. Har innsett at jeg ikke kan bli i den gamle jobben. Jobbet med multihandikappede barn, barnet jeg jobbet med døde, ble plassert på eldre barn. Alt strittet i mot, jeg fikser ikke barn i samme aldersgruppe som broren min var da han begikk overgrep mot meg. Måtte vrenge ut sjela mi for ledelsen. Ingen tok i mot den, men ble stemplet som en trøbbelmaker. Fått mye pepper. Det gjør vondt. Nå skal jeg på møte med aetat for å finne ny jobb/ omskolering. Er utdannet lærer. Det gjør vondt å oppleve å ikke mestre. Føler meg som ei blemme. Er sint på ledelse, føler omtrent at de sitter under huden min. Er så lei av å kjempe for respekt, både hos familie og arb. plass. Noen andre som har måttet omskolere seg? Fått psykolog rapport som skal sendes til ledelsen, der står det at jeg har psykisk lidelse. Klarer ikke akseptere dette, føler meg stemplet og satt i bås. Frustrert, lei og deppa. De kjenner meg ikke! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140671-ny-jobb-aetat-i-bildet-jeg-f%C3%B8ler-meg-liten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bugge1365380662 Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Hei pomona! her har du meg igjen. Tenk at vi har samme utdannelse. Selv håper jeg på å ende opp som spesialpedagog. Men du og du for en vanskelig avgjørelse å ta. Kanskje en eller annen form for voksenopplæring kunne vært noe for deg. Ev. migrasjonsped, og da også for voksne. Nå vet ikke jeg hvilken psykisk lidelse du har, og kanskje vil det være det beste og tenke helt nytt. Kanskje en jobb som ikke er så relatert til mennesker, hvis det viser seg å være et av problemene. Kan love deg at du ikke er alene om å føle deg liten i hvertfall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140671-ny-jobb-aetat-i-bildet-jeg-f%C3%B8ler-meg-liten/#findComment-883671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deep shit Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Det eneste jobben trenger å vite fra legen din er at du av helsemessige grunner ikke kan jobbe med barn i alderen x til y år. HVORFOR (dvs diagnose) er en sak mellom deg og din lege. Dermed er jobben pliktig til å finne et egnet arbeid til deg som er i tråd med legens råd. Hvis det ikke går kan du søke om attføring til egnet type arbeid. Aetat trenger hellerikke vite absolutt alle detaljer, men de må vite nok til å kunne vurdere på hvilke arbeidsplasser du IKKE kan jobbe og om det er nødvendig med omskolering for å finne egnet type arbeid til deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140671-ny-jobb-aetat-i-bildet-jeg-f%C3%B8ler-meg-liten/#findComment-883677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pomona Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Hei pomona! her har du meg igjen. Tenk at vi har samme utdannelse. Selv håper jeg på å ende opp som spesialpedagog. Men du og du for en vanskelig avgjørelse å ta. Kanskje en eller annen form for voksenopplæring kunne vært noe for deg. Ev. migrasjonsped, og da også for voksne. Nå vet ikke jeg hvilken psykisk lidelse du har, og kanskje vil det være det beste og tenke helt nytt. Kanskje en jobb som ikke er så relatert til mennesker, hvis det viser seg å være et av problemene. Kan love deg at du ikke er alene om å føle deg liten i hvertfall. Hei igjen du. Jeg har blitt utsatt for overgrep av min egen bror. Sliter derfor traumer og depresjoner etter dette. Jeg har snakket med psykolog i dag. Han vil gå inn for yrkesrettet attføring. Jeg tror jeg vil satse på medisinsk sekretær eller noe sånt. Jeg vil ha en jobb der jeg kan gå hjem uten at det er 30 unger i hodet mitt som ligger og kverner. Vet ikke hva fremtiden bringer. Vet bare at jeg er lei av å gå hjemme uten noe å ta meg til. Blitt utrolig dårlig behandlet av ledelsen på jobb. Jeg gav beskjed om min fortid og ba dem om å plassere meg på de minste barna der jeg jobbet. De har gjort alt de kunne for å ikke! legge forholdene til rette. Er glad jeg satte en strek over dette arbeidsforholdet. Var ikke meg selv. Fortell litt om deg selv. Du kan maile meg helt anonymt hvis du vil, lettere å prates der. [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140671-ny-jobb-aetat-i-bildet-jeg-f%C3%B8ler-meg-liten/#findComment-883779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bugge1365380662 Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Hei igjen du. Jeg har blitt utsatt for overgrep av min egen bror. Sliter derfor traumer og depresjoner etter dette. Jeg har snakket med psykolog i dag. Han vil gå inn for yrkesrettet attføring. Jeg tror jeg vil satse på medisinsk sekretær eller noe sånt. Jeg vil ha en jobb der jeg kan gå hjem uten at det er 30 unger i hodet mitt som ligger og kverner. Vet ikke hva fremtiden bringer. Vet bare at jeg er lei av å gå hjemme uten noe å ta meg til. Blitt utrolig dårlig behandlet av ledelsen på jobb. Jeg gav beskjed om min fortid og ba dem om å plassere meg på de minste barna der jeg jobbet. De har gjort alt de kunne for å ikke! legge forholdene til rette. Er glad jeg satte en strek over dette arbeidsforholdet. Var ikke meg selv. Fortell litt om deg selv. Du kan maile meg helt anonymt hvis du vil, lettere å prates der. [email protected] Det er helt forferdelig at du er blitt utsatt for overgrep av din egen bror. Og at det får alvorlige følger er ikke noe rart. Men jeg tror det er en bra ting at psykologen anbefaler yrkesrettet attføring. Det virker som om du etterhvert har fått så mange dårlige opplevelser innen skoleetaten, og da kan det kanskje være befriende med noe helt nytt. Medisinsk sekretær tenkte jeg så vidt på selv, men legen min mente det ville ha blitt for fysisk stressende. Men det høres spennende ut. Så nå er vi der at vi bare må hoppe i det. Hvis du vil kan du se hva jeg skrev om meg selv under En presentasjon ( under psykiatri)kan du gjøre det. Ellers har jeg denne intimitetsangsten som gjør at akkurat nå er det godt for meg å bare være her på nettet helt uforpliktende. Men tusen hjertelig takk for tilbudet. Håper du får en fin helg tross alt. Og vi "snakkes". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140671-ny-jobb-aetat-i-bildet-jeg-f%C3%B8ler-meg-liten/#findComment-883878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.