Gå til innhold

Papirbleier

Anbefalte innlegg

Gjest guttebaby

For en stund siden las jeg en artikkel om at papirbleiene i dag var så tette og varme at guttene i fremtiden kunne bli sterile. Dette p.g.a at testiklene ble så varme. Må si jeg ble litt urolig over denne artikkelen, da jeg har en liten gutt på et og et halvt år som bruker slike bleier. Jeg har også ofte brukt ullbukser for at han skulle hode seg god og varm, men nå våger jeg nesten ikke bruke det i frykt for at testiklene da skal bli enda varmere. Jeg lurer på hva dere leger tror om denne artikkelen. Har det virkelig så mye å si om testiklene er varme nå når de er så små?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14072-papirbleier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til guttebaby. Det er vel mange foreldre som blir usikre av en slik artikkel. men det er en viktig og interessant observasjon. økning av testikkelkreft samfaller i tid med oppstart av bruk av engangsbleier. men det er også mye annet usunt som har skjedd med miljøet de siste 30 år. regner med at det skal forskes mer, og at det evt. vil komme offisielle retningslinjer om funnene bekreftes. I mellomtiden kan man være påpasselig maed å bytte bleier oftere, og kanskje la barna gå uten bleie enkelte tider av døgnet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14072-papirbleier/#findComment-67888
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...