Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 24 år som den siste tiden har hatt problemer med svimmelhet. I går fikk jeg målt blodtrykket mitt og jeg hadde undertrykk på 100. Hva kan være årsaken til dette? Kan noen hjelpe meg??

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Skrevet

Hei!

Du sier at du hadde et undertrykk på 100, vet du hva overtrykket var? Jeg har selv hatt problemer med periodevis litt forhøyet blodtrykk (er 29 år). Men det varierer fra gang til gang. Kanskje burde du ta turen på legekontoret og få målt trykket noen ganger med jevne mellomrom, og husk at du skal ha vært i ro ihvertfall i 10-15 min før trykket måles. Kanskje er blodtrykket ditt generelt høyere på legekontoret enn det vanligvis er, pga at man gjerne er litt mer stresset enn vanlig når man er til legen. Du får vurdere litt selv, vet ikke hva legen sa da du målte trykket - jeg ville kontrollmålt det et par ganger i nærmeste framtid bare for å sjekke. Lykke til!

bamse_mor21
Skrevet

hei du...jeg har det på samme måten bare det at jeg har 145/85 så det er egentlig over trykke til meg som er problemet da,men det kan være mange grunner til at trykket ditt er forhøyet,prøv og få legen til og måle det tre ganger etter hverandre for og se om det går ned litt når du hviler...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...