Gjest jogeir Skrevet 3. januar 2001 Del Skrevet 3. januar 2001 HEI!Må få spørre om etpar ting som er viktig for meg å få svar på.Legen min er på reise,og kan derfor ikke svare meg selv akkurat nå..Sist jeg var på legebesøk,tok jeg endel blodprøver iforbindelse m.graviditet.Jeg ble senere ringt opp av legesekretæren med beskjed om å kjøpe kaliumtabletter og collet-gem,et middel mot elektrolyttforstyrrelser.De på apoteket skjønte ikke hvorfor jeg skulle ta dette collet-gem-pulveret,da de mente at det bare hjelper den samme dagen det blir inntatt og ikke ovr lengere sikt..Jeg kjøpte det alikevel,men har ikke tatt noe av det enda.Vet du noe om dette collet-gem produktet?er det noe vits i at jeg tar det isåfall?Også lurer jeg på dette m.kalium da.Legen hadde ikke gitt noen beskjed om hvor stor dose jeg skal ta.Det er lite informasjon om kalium rundt omkring.Og på boksen m.tablettene jeg har begynt å ta(kalinorm),står det at dosering skjer i samsvar m.legen.Vel,legen min kan ikke svare meg,kan du?Som sagt så er jeg gravid.Lurer på f.eks.hvor mange tabletter kan jeg trygt ta pr.dag fram til legen min er tilbake?Håper virkelig på svar,da dette er en stor bekymring for meg nå om dagen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14075-elektrolyttforstyrrelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 3. januar 2001 Del Skrevet 3. januar 2001 Til jogeir. Mest sannsynlig trenger du ikke noe tilskudd. Det vanligst er teknisk prøvefeil som er årsak til kalium-forstyrrelser hos unge. Dersom legen din er tilbake innen noen uker, synes jeg du kan vente med tilskudd. Eventuelt kan det taes en ny blodprøve for å dobbelt-sjekke i mellomtiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14075-elektrolyttforstyrrelse/#findComment-67875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.