Kas999 Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Jeg er mann på 30 år 180 høy 72 kg, ikkerøyker. Trener daglig løping/ski. De siste par ukene har jeg fått smerter i venstre side av brystet som starter umiddelbart etter treningstart uansett intensitet. Symptomene kan minne litt om hold, men at de sitter høyere. Smertene er ikke så sterke at jeg må avbryte treningen og avtar etter 10-15 min. Pulsen og pusten oppfører seg normalt og det påvirker ikke min prestasjonsevne. Smertene forsvinner med en gang stopper og jeg kjenner ingen ting når jeg er i ro. Bør jeg kontakte lege og kan jeg fortsatt trene normalt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140755-smerter-i-brystet-ved-trening/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Svar til Kas999. Sannsynligheten for at disse smertene er forårsaket av ditt hjerte er meget liten. Jeg burde vite litt mer om deg til å kunne uttale meg noenlunde sikkert, men jeg forutsetter følgende : Ingen i din nærmeste familie (mor, far, søsken) har hatt symptomer på hjertesykdom i ung alder (før 50-55 år). Det er ikke forekomst av høyt kolesterol hverken hos deg eller i familien. Du har normalt blodtrykk, ikke sukkersyke eller annen alvorlig sykdom. Jeg oppfatter din fysiske yteevne som langt over gjennomsnittet. Jeg er mest tilbøyelig til å anta at dine smerter er muskulært utløst. Hvis dette imidlertid fortsetter eller tiltar i styrke, bør det vurderes av lege, bl.a. med et EKG, samt en arbeidsbelastning (arbeids-EKG) som er såpass intens at disse smertene utløses. Evt. kan du hos legen ta en treningstur og selv utløse dine symptomer, og umiddelbart få registrert et EKG. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140755-smerter-i-brystet-ved-trening/#findComment-888065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.