Gå til innhold

Tjene penger under fødselspermisjon?


Gjest Lex Lea

Anbefalte innlegg

Gjest Lex Lea

Jeg har noen måneder igjen av fødselspermisjonen min, men har nå fått mulighet til å jobbe noen kvelder nå og da, bare for å få en fot innenfor et firma og for å komme ut litt. Kan jeg tjene noe, eller blir det jeg tjener automatisk trukket fra fødselspengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Du skal oppgi arbeidstid til trygdekontoret, slik at inntekt går til fradrag i fødselspengene (prosentvis i forhold til arbeidstid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lex Lea

Du skal oppgi arbeidstid til trygdekontoret, slik at inntekt går til fradrag i fødselspengene (prosentvis i forhold til arbeidstid).

Det vil altså si at det ikke lønner seg å jobbe i det hele tatt, med mindre jeg jobber full tid og tjener mer enn jeg gjorde før? Bare lurer altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Det vil altså si at det ikke lønner seg å jobbe i det hele tatt, med mindre jeg jobber full tid og tjener mer enn jeg gjorde før? Bare lurer altså!

Jo, hvis du har 80% fødselspenger vil det lønne seg å arbeid siden det regnes i forhold til arbeidstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...