Gå til innhold

Får ikke orgasme ved samleie/Til dr. Grunfeld


Gjest en jente

Anbefalte innlegg

Gjest en jente

Jeg får ikke orgasme ved samleie. Dette er noe jeg har vært plaget med så lenge jeg kan huske. Samleie er bare godt får ikke orgasmen. Jeg er 30 år og har to barn. Min mann har sagt at han tror grunnen er at jeg er for sjenert over min kropp. At jeg har vrangforestillinger mot sex. Men det har jeg ikke. Jeg utforsket meg selv veldig mye da jeg var yngre men oppnådde aldri det helt store ved det. Derfor synes jeg ikke noe om å stimulere meg selv. Jeg får orgasme ved munnsex får også orgasme når jeg brukr dusjen. Før jeg ble sammen med min mann utforsket jeg veldig mye. Var med på veldig mye. Hadde jentesex flere ganger. Var nær ved å ha trekantsex også men trakk meg begge gangene. Det ble for unaturlig. Dette var begge gangene med to menn. Hva kan være årsaken til at jeg ikke får orgasme? Synes det er litt leit for jeg klarer bare en orgasme ved munnsex. Den blir så intens at det er vondt. Hva kan vi gjøre? Burde jeg vurdere andre hjelpemidler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke Grünfeld, men jeg kan i alle fall si deg at du bør kutte ut dusjen.

Ved langvarig bruk av dusjstrålen, blir klitoris nesten immun mot mykere stimulering, og orgasme under samleie blir vanskeligere og vanskeligere.

Det kan ta flere uker før du får tilbake din normale følsomhet, men det er absolutt verdt det.

Dette med å utforske sin egen seksualitet er ikke alltid like positivt, har jeg funnet ut, og dersom man har presset sine egne grenser litt, vil båndene man senere legger på seg selv gjerne bli vanskelige å bryte.

Stimulerer du deg selv under samleie? Alle jentene jeg har diskutert sex med må det, skjønner du, med unntak av en eneste. Dersom du ikke gjør det, så prøv det. :-)

Det andre tør jeg ikke å uttale meg om.

Lykke til i alle fall! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Bruk av dusjen for å oppnå orgasme er en form for onanering.

Mitt forslag er at du bruker en kombinasjon av dusjen og dine egne fingre. Sett deg på huk i dusjen, kos litt med deg selv, ta deg på brystene, magen osv,. føl deg nedentil med fingrene, stikk dem et sykke opp i skjeden, ta dusjen i bruk mens du har fingre i skjeden mens du beveger dem ut og inn.

. Dusjen kan med fordel brukes både mot skjedeåpningen og i anus, beveg fingrene litt ut og inn i skjeden, pust rolig og jevnt, sukk og stønn omtrent som når du har samleie. Se om denne kombinasjonen kan hjelpe deg.

Kjenn hvor godt det føles å få den varme strålen opp i anus, området mellom anus og skjedeåpningen (vulva) og mot klitoris.

At du ikke får orgasme ved samleie kan skyldes flere forhold, for det første at klitoris ikke blir tilstrekkelig stimulert, for det andre at du er redd for å slippe deg helt løs overfor ektemannen.Prøv å stimulere deg selv mens han er inne i deg. De fleste menn vil synes det er spennende å oppleve at partneren stimulerer seg.

Det kan ha noe med prestasjonsangst å gjøre, du holder igjen, blir opptatt av å prestere. Eller du er ubevisst redd for å miste kontrollen over deg selv. En ting er å få orgasme når du er for deg selv. Noe annet er å være orgastisk sammen med en partner.Det skaper frykt/angst hos mange for å miste taket på seg selv.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Professor Berthold Grünfeld

spesialist i psykiatri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...