Gå til innhold

Samlivsproblem


rumo20

Anbefalte innlegg

Min kone begynte for noen mnd. siden med nye medisiner mot Crohns sykdom, Medisinene hun bruker heter Imurel og Prednisolon.

Hun har nå gått ned minst 15 kg i vekt, er kraftig irretert og lukter som en kjemikalie frabrikk (tror hun), hun har fått nøya på å handle klær etc. samt fly på byen til alle døgnes tider. Når jeg prøver å snakk med henne er det bare kjeft å få samt at hun ikke har noe som helst interesse å snakke om oss/familien. Hun er totalt forrandret i væremåten og vi kjenner henne ikke igjen.

Vi har vært i sammen i 19 år og har tre barn i aldersgruppen 6 til 14 år, det virker heller ikke som hun bryr seg så mye om våre barn lenger, før kunne hus sitte i timesvis å leke med dem, gå på tur i skog og mark hver helg etc., men nå er det ingenting.. kun hennes selv.

For en uke siden fikk jeg sjokk beskjeden, fikk beskjed om at hun ikke ville mere, hun vill ut/vekk fra oss.. jeg kunne beholde alt vi hadde opparbeidet oss sammen etc..

Jeg fikk sjokk, har prøvd å snakke med henne og til tider virker det som hun vil bli hos oss.. men så uten forvarsel endrer hun mening igjen..

Er det noen som har tips ang. denne problemstillingen, holder på å bli tullete selv og for å ikke snakke om våre felles barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette tror jeg skyldes psykiske endringer som følge av medisineringen. For meg høres det ut som en manisk tilstand. Dette er ganske vanlig, men oversees alt for ofte.

Du bør snakke med behandlende lege allerede på mandag og beskrive personlighetsendringen. Medisineringen må vurderes snarest. Kanskje vil innleggelse være nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Dette tror jeg skyldes psykiske endringer som følge av medisineringen. For meg høres det ut som en manisk tilstand. Dette er ganske vanlig, men oversees alt for ofte.

Du bør snakke med behandlende lege allerede på mandag og beskrive personlighetsendringen. Medisineringen må vurderes snarest. Kanskje vil innleggelse være nødvendig.

Jeg har selv ulcerøse colitt og har brukt både prednisolon og andre medikamenter i den gruppen.Jeg opplevde å bli nærmest manisk da jeg gikk på prednisolon i flere mnd i strekk.Prednisolon gjør jo noe med hormonnivået/binyrebarken og jeg tror kanskje dette kan ha noe å si for at enkelte kan få endret personlighet/personlighetsforandringer.

Eller?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...