Gå til innhold

Hvordan vet jeg om jeg har migrene

Anbefalte innlegg

jeg har ofte hodepine gjerne 4-10 ganger i månden. jeg får hodepine når jeg anstrenger meg. når jeg står opp eller når jeg spiser fet mat som fek pølser. hamburger og varm grilla kylling, og noen ganger kommer hodepinen helt av seg selv uten noen grunner, jeg har prøvd og sove lengere, sove mindre. drikke mer vann. kutte ut fet mat men ingen av disse tingene nytter, jeg er veldig aktiv, går mye på fjellet på sommer som vinter, trener 5-8 timer i uka. går i stede for å kjøre men det ser ikke ut som noe av dette nytter. Kan det være at jeg har migrene, tar jeg meg noen paracet eller ibux så er det ikke altid at det hjelper, bare noen få ganger...

jeg er 21 år og dette sliter veldig mye på meg. noen ganger klarer jeg ikke en gang å åpne øynene eller reise meg opp og føler et stort press i hode som om det skal eksplodere... hva må til for å få vite dette og hvordan foregår testene? og kan dette være migrene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140949-hvordan-vet-jeg-om-jeg-har-migrene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Symptomer på migrene er en ensidig dunkende hodepine, ofte fulgt av kvalme og oppkast. Mange blir overfølsomme for lyd, lys og lukt, og smertene forverres av fysisk aktivitet. Noen får også det som kalles aura, en forvarsel på migrene som gjerne er synsforstyrrelser e.l. Mange kan etterhvert kjenne igjen ting som utløser migrene, f.eks. stress eller spesielle typer matvarer. En lege vil ofte ikke undersøke nærmere men basere en migrene-diagnose på symptomene. Jeg har selv migrene og synes ikke helt det høres ut som det er det du har, men jeg ville uansett tatt en tur til legen hvis jeg var deg.

Her kan du lese mer om migrene:

http://www.astrazeneca.no/sykdommer/migrene/sykdommen.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...