Gå til innhold

Vondt og ekkelt

Anbefalte innlegg

Gjest Jankzin

Jente, 19. 170 cm, 55 kg.

Trett, sliten, ofte konsentrasjonsproblemer, mye vondt i magen, mye vondt i "eggstokk-området" (gått på p-piller i et år, vondt'et kom etter 1/2-3/4 år), endel "kniping" rundt om kring i mage/bryst-regionen, ekstreme slimdannelser i nese/munn når jeg våkner om morgenen -medfører VANVITTIG dårlig ånde om morgenen - (ikke tynt og rennene som når jeg er pollen-allergisk, men tykt, klumpete, brunt, gult.) Sover ekstremt mye. Mye ekkel i magen. Mister UTROLIG mye hår på hodet, har gjort det i over et halvt år nå, og det er blitt veldig tynt -finner hårtuster på de mest merkelige steder i huset. Samtidig klør/kiler det mye i hodebunnen, (og akkurat der det klør til enhver tid, ramler det også av lokker med hår hvis jeg bare tar så vidt borti.) og den virker litt fet.

Har vært til lege, tatt en del prøver, men ingen spesielle utslag. Lei av å bli stemplet som hypokonder, vil bare være frisk og leve livet uten alle disse plagene. Tok de ikke de rette blodprøvene? Noe jeg skal spørre om å bli testet for?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14105-vondt-og-ekkelt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til jankzin. Plagene dine kan ha mange årsaker. lavt stoffskifte og jernmangel bør utelukkes. Muligens kan du ha en kronisk bihulebetennelse, dette kan gi slimdannelser og dårlig ånde, samt hodepine og slapphet. Prøv rikelig saltvann, og evt. kan et CT-bilde taes om legen din mener dette kan være akuelt. Depresjon kan ogsgi fordøyelsesplager, konsentrasjonsvansker, søvnproblemer og slitenhet. Snakk med legen din om du tror dette kan være medvirkende. Hypokonder er du nok ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14105-vondt-og-ekkelt/#findComment-67918
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...