Gå til innhold

Kvalme - hva feiler det meg?

Anbefalte innlegg

Har nå i ca 2 år slitt med kvalme, svimmelhet og magetrøbbel. Startet vagt, men symtomene har bare økt med tiden. Symtomene er nå daglig kvalme etter måltid, svimmel eller "rar i huet" og hodepine, varierende magesmerter og løs avføring som i perioder er diare med mye vondt. Føler også at jeg hele tiden må på do, men får ikke gjort noe hver gang. Er på do tre til fem ganger pr dag. Jeg blir også het og kald omhverandre med svette når diare og magesmerter kommer. I tillegg til dette har jeg nå i senere tid lagt merke til at jeg av og til har hevelse under armene - ikke vondt. Har også problemer med bekken/rygg. I tillegg er jeg fryktelig trøtt og må bare legge meg ned og sove innimellom. Raper mye, men har ikke halsbrann eller sure oppstøt - det virker som om fordøyelsen liksom stopper opp, og at jeg er stappet hele tiden. Mye kolikksmerter, men ikke for mye luft tror jeg. Har en såkalt "stille" tarm. Har vært til gastroskopi, men der fant man ingenting. Er fryktelig fortvilet, og klarer ikke dette mer. Har ei lita jente jeg skal ta meg av, men det klarer jeg ikke da jeg nærmest er sengeliggende pga dette. Tør knapt nok å levere i barnehage da jeg er redd jeg må løpe på do.......og heller ikke orker.

Får ikke hjelp av lege, han sier jeg har irritabel tarm, og må lære meg å leve med dette... hjælp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141053-kvalme-hva-feiler-det-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Ett skudd i mørke, men har du sjekket stoffskifte ditt? Jeg hadde problemer med magen, svimlebyer, tretthet sammen med mange andre symptomer før jeg fikk behandling for stoffskifte.

På en annen side er det ikke rart du er svimmel om du stadig har diare. Du får vel ikke nok næring.

Mvh

Glemte å spørre om du har sjekket jern, b-12, folinsyre osv. Det gir jo også tretthet og svimmelhet om du mangler dette.

Mvh

Ja sier legen, han har sjekket stoffskifte og fant ingenting. Ellers har jeg vel ikke sjekket B-12, jern osv. Kanskje det hadde vært noe.

Takk for svar.

Mumlegåseegg

Det kan være cøliaki. Eneste måte å stille en sikker diagnose på, er å få tatt en tarmbiopsi.

Be om henvisning til en slik undersøkelse, så er du iallefall et skritt nærmere, enten det kan utelukkes eller bekreftes. Neste steg er laktosebelastning.

Ikke la deg avspise med blodprøver! Det er nemlig fullt mulig å ha helt normale prøver, men allikevel være syk!

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...