Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen råd mot søvnproblemer?

Jeg er snart 17 år og går på vgs. Jeg er avhengig av å ta skolebussen klokken 7 om morgnen, og dette innebærer jo at jeg må stå opp ved sekstiden. Derfor legger jeg meg mellom 22 og 23 en gang, men uansett når jeg legger meg så sovner jeg ikke før klokka 02-03 hver natt! Noe som er GANSKE irriterende... Jeg blir jo ikke spesielt opplagt med tre timers søvn liksom.. Hvis jeg skal være opplagt må jeg ha ihvertfall åtte timers søvn!

Jeg har prøvd mye.. Jeg har prøvd å gå en tur rett før jeg legger meg, jeg har prøvd å legge meg mye tidligere (men da lå jeg jo bare i enda flere timer før jeg sovna), jeg har prøvd å spise honning før jeg gikk til sengs, jeg spiser ikke store måltider før jeg legger meg, osv!

Må jeg gå til legen å få sovepiller?

Jeg er trøtt hver eneste dag for jeg greier jo ikke å sovne...er det nooooen som har noen tips til meg??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14109-s%C3%B8vnproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til mibben. Antar at du er fysisk frisk, og at ikke stress, depresjon eller angst er årsaker. Noen med slike søvnvansker som deg har svært god nytte av en lysterapi med dagslyslampe. Lampen koster ca. 1800 kr, og må brukes ca. 30 min hver morgen. Dette vil kunne forskyve døgnet, og bedre søvnkvaliteten din. Ville være svært skeptisk til sovetabletter i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14109-s%C3%B8vnproblemer/#findComment-67870
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...