Gå til innhold

Smerter og betennelse i muskelfester *LANGT*

Anbefalte innlegg

Mumlegåseegg

Jeg plages av: Smerter som kommer og går i fingrene spesielt, men ofte også i tærne, anklene, håndleddene, albuene og rygg/halebein.

Legen tror ikke på revmatisk sykdom, da jeg også verker i ytterste ledd av fingrene?? Han sier det er betennelse i muskelfestene.

I tillegg har jeg tidvis tørre slimhinner, diagnostisert cøliaki, hodebunnseksem (frisøren min mener det er psoriasis) og sterke isjias-smerter.

Røngten av rygg og hender har hittil ikke påvist noe.

Jeg har skikkelig vondt, får litt hjelp av Vioxx i de perioden det er verst, men virkningen varer ikke lenge, desverre...

Føler meg delvis invalid i store perioder, og kan sitte å gråte om kvelden fordi leddene verker så grusomt. I tillegg sliter jeg med depresjon og en voldsom tretthet.

Blodprøver har heller ikke vist noe, men jeg vil ikke vektlegge det så mye, for mine blodprøver var nemlig også HELT normale med henblikk på cøliaki, selv om jeg faktisk var VIRKELIG syk og manglet tarmtotter i tynntarmen...

Jeg er så fortvilet, fordi smertene mine ikke synes utenpå og kan vises frem i form av hevelser el. så virker det som om jeg ikke blir trodd! Og legen skal absolutt ha det til at det er psykisk! Akkurat det føler jeg som et overgrep, for jeg har så mange symptomer som IKKE er blitt utredet! Legen har KUN tatt blodprøver og palpert seg frem til smertepunktene, og jeg er blitt henvist til psykomotorisk fysioterapi.

Noen DIAGNOSE har jeg IKKE fått! Legen har heller ikke spurt meg om jeg har prøblemer med synet, tørre slimhinner, osv, noe som overrasker meg, siden han er spesialist i revmatologi?

Jeg nekter å tro at dette er psykisk betinget, min depresjon og tretthet kommer av smertene, ikke omvendt! Jeg ble fortalt i 15 år at jeg var "Psyk", før et akutt magesår og et enormt vekttap skulle føre meg til en privat lege som fant ut at det var Cøliaki jeg hadde slitt med i alle disse årene!

Jeg er så frustrert at jeg kan skrike høyt!

Det må da kunne gå an å finne en lege som ikke setter all sin lit til blodprøver og røngtenbilder? Etter det jeg har greid å lese meg til, er det nemlig ikke mer enn 90% av f.eks. de med Sjøgrens som gir utslag på blodprøver, f.eks. Det er da fullt mulig at jeg kan være blandt de 10% det IKKE synes på blodprøver hos, når jeg er blandt de 5% det ikke synes på blodprøver hos i forbindelse cøliakien?

Og hva med Fibromyalgi? Er dette et ord som ikke finnes i norske legers vokabular? Det er da en diagnose, er det ikke?

Dette gjør meg bare enda mer deprimert, og fiendtlig innstilt til leger generelt.

Setter pris på tips og råd; finnes det en bra lege på østlandet?

Fortsetter under...

Gjest AB 40

Hei.

Jeg er 42 år og opplevd 5 år med smerter uten at noen lege har hjelpt. Smertene var musklatur og spesielt muskelfestene.

Ta en tur til en dyktig kineslog som har aparat til og sjekke om du kan ha samonella i ledd -musklatur -muskelfeste.

Jeg reagerte spesielt på sukker og mat som var i ungå listene til blodtypedietten,det må ha vært næring til samonellaen.

Boka Blodtype dietten hjalp utrolig bra på meg AB, 60 % av smertene forsvant etter 3 dager spiste da kun medisinsk mat.

Jeg anbefaler også tilskud av tarmbakterier og grønne alger som kan kjøpes på helsekost butikk.

Ta 4 dobbel dose tran i en perjode. Dette får bort betenelse.

Soneterapi hjalp også.

Når du har en kronisk lidelse så må du ta vare på alle kviteringer på alle behandlinger -tran- alt du kan kjøpe på helsekostbutikk.

Alle hjelpemidler.

10.000.- er fradrage på mat utgifter p år + alt du legger ut.

Du må ha atest fra lege for å få det gokjent på ligninga.

Det er lurt å bli blod giver da tar da mangen tester.

Du kan da også be om en gentest som kan se mangen sykdomer.

Sjekk om du kan ha for høyt jern lager i kroppen , utslaget kan kan være som du forteller.

Håper dette kan hjelpe deg.

Mine smerter er borte,men spiser jeg feil så er smertene der etter 8 timer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...