Gå til innhold

når man har sex....

Anbefalte innlegg

Gjest livredd20

Jeg er en 20 år gammel jente som har hatt samme partner i 1 1/2 år. Det første året gikk veldig bra angående sex, men i det siste halve året har jeg slitt med sopp, som nå er forhåpentligvis borte. men problemet ligger i at jeg er livredd å få sopp eller andre underlivsplager igjen, og er helt overhysterisk va renslighet angår. Og dette setter jo en demper på sexlivet vårt, for jeg tenker nesten ikke på annet !

Det som beskymrer meg mest er bakterier fra anus. Så mitt spørsmål er egentlig hvor farlig dette er, eller hvilken konsekvenser det kan få hvis man er uheldig å får bakterier fra anus inn i kjeden ?

Vi har aldri analsex, men det hender av og til at tuppen på penis kommer borti øvre del av analåpningen min siden det er så kort avstand mellom skjeden og analen. Av og til ber jeg han faktisk avslutte samleie hvis dette skjer, men det har jo hendt at vi har fortsatt. Er dette noe fare ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14118-n%C3%A5r-man-har-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til livredd. Det er helt ufarlig, og normalt å få tarmbakterier i skjeden. Likeledes vil faren for sopp øke jo mer du vasker deg, særlig med såpe. Prøv å snakke med partneren din, slik at dere sammen finner gode løsninger, og slik at dere slapper av mtp. "å føle seg uren".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14118-n%C3%A5r-man-har-sex/#findComment-67873
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest ikke fullt så redd 28

Slapp av, er du klar over hvor vanlig det er med sopp i underlivet? Har vært inne på temaet i venninnegjengen, "alle" har sopp før eller senere, særlig i forbindelse med pencillinkur. Ta en canesten-kur og det forsvinner fort (for du får det sikkert igjen, samme hva du gjør). Har du først hatt det kommer det ofte tilbake flere ganger, men det er ingenting å bli hysterisk over. Og med sex og bakterier -hvor blir det av folks sunne fornuft? Hvis dette var farlig så hadde vi vel ikke vært skapt med endetarmen så nært skjedeåpningen! Sex ble oppfunnet før de fleste hygieneartikler, vi er lagd for å ha sex, og vi er faktisk skapt for å tåle en del! Hygiene er viktig, men ikke lag deg flere problemer enn nødvendig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14118-n%C3%A5r-man-har-sex/#findComment-85924
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...