Gå til innhold

Det er så fint når noen systematiserer de tanker en selv har hatt lenge...


Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den boken som omtales har jeg faktisk bestilt :)

Jeg tror faktisk at jeg er så nær lykkelig som jeg kan komme. Alt er ikke perfekt. Langt der i fra, men mye er bra. Og jeg har håp om at jeg skal komme enda litt videre selv om det skjer mye tragisk rundt meg som jeg må takle underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den boken som omtales har jeg faktisk bestilt :)

Jeg tror faktisk at jeg er så nær lykkelig som jeg kan komme. Alt er ikke perfekt. Langt der i fra, men mye er bra. Og jeg har håp om at jeg skal komme enda litt videre selv om det skjer mye tragisk rundt meg som jeg må takle underveis.

Så utrolig flott å se, Soria at du har det så bra!! Intet bedre! :o)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Takk :)

Er enig i at en bør finne en slags balansegang, men eh...

Jeg liker ikke helt tanken på å endre tankemønstre uten videre. "Paranoid" som jeg er, får jeg bare en ekkel følelse av at noen prøver å manipulere med hva jeg tenker på en ny og utspekulert måte hver gang terapeuten min nevner tankemønstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for denne linken, NHD!

Interessant og tankevekkende.

Syns det er bra med LYKKEFORSKNING! Må jo være et artig arbeidsområde!

Er ellers sikker på at positiv tenking har noe for seg. Har også tro på fysisk aktivitet, samt humor.

"Lykke"piller har fått mye pepper i avisene den siste tida. Tenk om lykkeforskeren kunne kunne finne opp en kur som kunne erstatte dem?

For å være mer seriøs: Noen profiterer helt sikker på disse medikamentene. Da er det synd at noen skaper angst og skepsis til sånne legemidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At sinne avler sinne har jeg hørt lenge, men jeg har ikke sett hvordan man har kommet til den konklusjonen. Hva slags forskning har man egentlig på dette? Er det eksperimenter, spørreskjema eller observasjoner? Jeg innbiller meg at det er en sannhet med store modifikasjoner. Jeg tror det er gitt i enkelte situasjoner, men jeg tror også det finnes situasjoner der det ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...