Gjest faraway Skrevet 3. januar 2001 Skrevet 3. januar 2001 Alle jenter og gutter oppfordres til å sjekke seg for kjønnssykdommer hvis de ofte har partnerbytte og ubeskyttet sex. Men på en vanlig gynekologisk undersøkelse tar de jo ikke hivsmitteprøve, gjør de vel ? Dette synes jeg er rart, for det er jo den mest farlige av alle overførbare sykdommer vi har ! Bare fordi den ikke er så vanlig bør det vel sjekkes forde, eller ? Jeg har hatt ubeskyttet samleie med 2 gutter. (Over 1 år siden) Har vært hos gynekolog, ingenting gale. Men bør jeg også teste meg for hiv, for sikkerhets skyld ? 0 Siter
Gjest (Anonymous) Skrevet 3. januar 2001 Skrevet 3. januar 2001 Ja du bør teste deg. Skal en stoppe spredningen av denne sykdommen er det viktig å finne ut hvem som har det. Det kan være mange som er smittet av det som man ikke vet om.Personer kan gå i lang tid å være friske smittebærere. Jeg synes ikke at det er forsvarlig av deg å ha sex med andre før du har testet deg. 0 Siter
Pål Sand, almenlege Skrevet 4. januar 2001 Skrevet 4. januar 2001 Kjære faraway. Jeg synes det kan være hensiktsmessig å teste seg for HIV,men dette er en blodprøve og ikke en prøve fra underlivet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.