albine Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24. mars 2004 Har akkurat fått diagnosen Pityriasis Rosea, og i følge legen min er det ingenting å gjøre med det bortsett fra å vente til det går over. Jeg har veldig mye, sterkt kløende utslett på overkroppen. Har fått Apolar-krem å smøre på og Phenergan tabletter for å dempe symptomene, men er veldig skeptisk til å bruke kortisonkrem og slike tabletter. Er det noen som har andre effektive råd mot dette? Noen som vet hva Pityriasis Rosea egentlig kommer av? Tusen takk for svar. Vennlig hilsen Albine, 29 år 0 Siter
anonym0100101 Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Heisann, jeg fikk Pityriasis Rosea tidlig i fjor høst (september). Legen trodde først dette var sopp, men etterhvert ble jeg henvist til hudlege, og til slutt sykehusspesialist som fant ut at det dreide seg om Pityriasis Rosea. Jeg hadde en svært atypisk versjon, men utslett/blemmer i hendene, og utslett i underliv samt på overdelen av føttene. På sykehuset fikk jeg Brevoxyl kortikosteroid-salve for å smøre på, noe som både lindret den lille kløen jeg hadde ganske betraktelig og samtidig forhindret bakterieinfeksjon (?). Jeg tok også reseptfrie antihistamin-tabletter når noen netter var plaget med kløe, og ikke fikk sove. Utslettene slapp ikke taket på meg før et par måneder siden, og jeg er nå praktisk talt fullstendig helet, selv om jeg kan få ett og annet utslett nå og da... Bank i bordet! Lykke til, det går visst over..! 0 Siter
hut Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Hva med å prøve Tetracyclin, kapsler eller tabletter? Kan være effektivt om det er bakteriologisk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.