Gå til innhold

Venninnen min er blitt voldtatt :(

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som ble voldtatt av onkelen sin i sommer. Har nesten nettopp fått vite det. Jeg prøver å støtte henne så godt jeg kan, men vet ofte ikke helt hva jeg skal si for å få henne til å føle seg bedre. Jeg har anbefalt psykolog, men hun er litt usikker der. Hun har følt seg bedre helt til nå - Nå er hun veldig stille i timene og friminuttene, og hun har sagt at hun er i den verste fasen nå. Hva skal jeg gjøre? Foreldrene hennes vet det heldigvis, men de er så langt vekke, hun trenger støtten min...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141440-venninnen-min-er-blitt-voldtatt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest linn007

Så fint at hun har deg :))

Venninnen din er heldig som har deg. Når slike ting skjer er det veldig viktig at du støtter henne og tenker på hva du sier.Det er også viktig at du er sammen med henne, overnatt hos henne så hun ikke føler seg alene, ring henne ofte for å bare snakke, ta henne med ut på kino. Jeg syns du burde foreslå en gang til for venninnen din at hun burde gå til psykolog. Det hjelper virkelig. Hun bør også anmelde onkelen sin for det grusomme han har gjort mot henne. Lykke til!

• 1 måned senere...
Gjest Nikkløs

Jeg synes du skal ta kontakt med et krisesenter. De har som regel store kunnskaper om voldtekt og overgrep.

Jeg skjønner at du vil være der for henne, men det kan bli tøfft og slitsomt for deg å være tilgjengelig hele tiden.

På krisesenteret kan hun få tilbud om samtaler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...