Gå til innhold

Mer om stafylokokker

Anbefalte innlegg

Kan hvite stafylokokker føre til nedsatt allmenntilstand??

Jeg har de siste tre årene vært periodevis usedvanlig trøtt og følt som om jeg brygger på influensa/forkjølelse uten at det har vist noe unormalt på blodprøver...

Jeg har tørre øyner og drypper daglig med viscotears og har hatt en del problemer med ryggen.

Har du hørt om noen mulig sammenheng mellom disse bakteriene (evt gule stafylokokker) og bindevevssykdommer (er Bechterew, som jeg skal utredes for, en bindevevssykdom foresten??)?

Jeg så i et annet innlegg om stafylokokker en som nevnte/spurte om det samme, og da satte det tanker i sving....Kan de dumme hverdagslige bakteriene være skyld i at jeg har følt meg som en 80 åring??

Jeg får ofte ubehag nedover halsen når jeg føler meg trett, men det føles ikke ille ut, så jeg har aldri nevnt dette for en lege...

Siste spørsmål: HVOR vanlig er disse hvite stafylokokkene?? Finnes de på ALLE mennesker?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14165-mer-om-stafylokokker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Jeg begynner med det siste spørsmålet: Hvite stafylokokker er endel av vår vanlig bakterieflora og finnes bortimot hos alle. De finnes normalt i huden, nese, tarmen. Hos forøvrig friske personer forårsaker de ingen sykdom. Hvis de av en en eller annen grunn kommer seg over til lokalisasjoner i kroppen der de normalt ikke finnes kan de forårsake sykdom: f. eks. urinveisinfeksjoner, eller infeksjon på hjerteklaffene. Av og til kan det være vanskelig å avgjøre hvorvidt hvite stafylokokker en finner i forbindelse med en sykdom har noe med sykdommen å gjøre, men jeg tror ikke de kan knyttes til en generelt nedsatt allmentilstand, generell trøtthet eller den rare følelsen i halsen som du plages av. Jeg tror heller ikke at hvite eller gule stafylokokker har noe med bindevevssykdommer eller Bekhterew sykdom å gjøre.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14165-mer-om-stafylokokker/#findComment-68084
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...